SAN New Kids on the Block Accent

SAN New Kids on the Block Accent

2022 Unmuted

SAN reikte dit jubileumjaar voor de elfde keer een SAN New Kids On The Block Accent uit. Een initiatief met als doel de nieuwe lichting bureaus en innovatie in het vak een podium te geven.

Unmuted

Dit jaar stonden Crocodile Agency, Fresk Digital, en Unmuted in de finale NKOTB 2022.

Bij al deze finalisten staat digitalisering centraal, maar op geheel andere wijze. Waar Crocodile Agency zich richt op het verbinden van merken en mensen in een digitale samenleving, biedt Fresk Digital digitale oplossingen voor marketingvraagstukken, en heeft Unmuted voornamelijk techbedrijven als doelgroep. De drie finalisten opereren dus op geheel eigen wijze in een digitale wereld, maar alle drie zetten ze de mens in hun werk centraal door mensen en merken te verbinden en mensen centraal te zetten in digitale oplossingen . De finalisten zijn alle drie ondernemers in hart en nieren, hebben al geruime tijd ervaring in het werkveld, en zijn met lef en een persoonlijke passie een bureau gestart, de een vanuit een passie voor talenten, beroemdheden en influencers, de ander vanuit een passie voor digitalisering en de derde een passie voor, en dat is redelijk uitzonderlijk voor NKOTB: software en de B2B branche.

Lees hier waarom Unmuted heeft gewonnen: Juryrapport.

Criteria SAN New Kids On The Block:

Max. 3 jaar oud, ‘Here to Stay’, Innovatief/vernieuwend, Werkwijze, Werk dat er toe doet en Klanten die er toe doen.

Het is niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om in aanmerking te komen voor de op te stellen Considerationlist.

Van Considerationlist naar Longlist, naar Shortlist, naar Finalist en winnaar!

De Considerationlist wordt samengesteld door de SAN in samenspraak met FONK  en, partner sinds 2023, Agency Engines. De lezers van FONK en fonkonline kunnen vervolgens op deze kandidaten hun stem uitbrengen. Daaruit volgt de Longlist van 15 kandidaten. Zij leveren White Papers met informatie en de Hoofdjury brengt deze terug naar een Shortlist van 6 kandidaten. Deze 6 kandidaten presenteren zich in april voor de Hoofd- en de Vakjury. Dan wordt direct bekend gemaakt welke drie bureaus doorgaan als Finalist. De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Uitreiking van de SAN Accenten. Lees hier over meer informatie over de SAN NKOTB jurering.

Winnaars uit het verleden:

Kokoro (2013), Dog and Pony (2014), Superhero Cheesecake (2014-2015), Influencer Marketing Agency (2015), GoSpooky (2016), Vertigo 6 (2017), 5PM (2018), Truus (2019), Green Food Lab (2020) en New Era Consultancy (2021).

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken