Bureau van het Jaar

Bureau van het Jaar

2023 Joe Public Amsterdam

Joe Public Amsterdam

Joe Public Amsterdam, Wefilm Creative Agency en Hotel L’Amour.
Drie geweldige bureaus, met elk hun eigen specifieke profiel, die je trots maken op de kwaliteit van de creatieve sector in Nederland. Alle drie bewijzen ze elke dag weer dat in een wereld die steeds sneller verandert creativiteit hét verschil maakt. Het was voor de jury een bijna onmogelijke taak om na drie wervelende presentaties één winnaar aan te wijzen want alle drie de finalisten scoorden extreem hoog op alle Bureau van het Jaar-criteria. De jury heeft na intensief debat Joe Public Amsterdam unaniem verkozen.

Nieuwgierig hoe Joe Public Amsterdam de winst pakte? Lees het volledige juryrapport hier.

Criteria Bureau van het Jaar:

Heeft zich zakelijk (omzet) en creatief bewezen en heeft in het afgelopen jaar voor zijn klanten aantoonbaar succesvolle campagnes gecreëerd. Behaalde reclameprijzen zijn indicatief en niet beslissend. Het bureau staat in de belangstelling van de vakbladen en potentiële opdrachtgevers en vertaalt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en media in concrete oplossingen en concepten.

Het is niet noodzakelijk dat het bureau heeft ingezonden voor het SAN Jaarboek om in aanmerking te komen voor een ABC Groot Accent.

Op basis van een Longlist wordt na de eerste ronde een Shortlist gemaakt. In de tweede juryronde beslist de jury welke adverteerder het ABC Groot Accent ontvangt en zich Adverteerder van het Jaar mag noemen. Lees hier over meer informatie over de ABC jurering.

Winnaars uit het verleden

DDB/Needham (1994), FHV/BBDO (1995), PPGH/JWT (1996), FHV/BBDO (1997), Kessels Kramer (1998), Result DDB (1999), Ubachs Wisbrun (2000), Result DDB (2001), TBWA\NEBOKO Campaign (2002), DDB Amsterdam (2003), Doom & Dickson (2004), TBWA\NEBOKO (2005), 180 Amsterdam (2006), S-W-H (2007), TBWA\NEBOKO (2008), N=5 (2009), Alfred (2010), Wieden+Kennedy (2011), Etcetera (2012), DDB & Tribal Amsterdam (2013), ACHTUNG! (2014), J. Walter Thompson Amsterdam (2015), Dawn (2016), TBWA\NEBOKO (2017), Joe Public Take-Away Advertising (2018), Dept (2019), TBWA\NEBOKO (2020), GoSpooky (2021) en Dentsu Creative Amsterdam (2022).

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken