Bureau van het Jaar

Bureau van het Jaar

Het Bureau van het Jaar wordt ieder jaar verkozen door de separate ABC jury. Deze is samengesteld uit hoofdredacteuren van vakmedia, bestuursleden van de bond van Adverteerders (bvA), externe deskundigen en bestuursleden van de SAN.

Dept

Dit jaar hebben 3 heel verschillende bureaus gestreden om de titel Bureau van het Jaar: Achtung! mcgarrybowen, Dept en TBWA\NEBOKO.
Nieuwgierig waarom Dept er met de winst vandoor is gegaan? Lees het volledige juryrapport hier.

Dept, Bureau van het Jaar 2019

Criteria Bureau van het Jaar:

Heeft zich zakelijk (omzet) en creatief bewezen en heeft in het afgelopen jaar voor zijn klanten aantoonbaar succesvolle campagnes gecreëerd. Behaalde reclameprijzen zijn indicatief en niet beslissend. Het bureau staat in de belangstelling van de vakbladen en potentiële opdrachtgevers en vertaalt nieuwe ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en media in concrete oplossingen en concepten.

Het is niet noodzakelijk dat het bureau heeft ingezonden voor het SAN Jaarboek om in aanmerking te komen voor een ABC Groot Accent.

Op basis van een Longlist wordt na de eerste ronde een Shortlist gemaakt. In de tweede juryronde beslist de jury welke adverteerder het ABC Groot Accent ontvangt en zich Adverteerder van het Jaar mag noemen. Lees hier over meer informatie over de ABC jurering.

Winnaars uit het verleden

DDB/Needham (1994), FHV/BBDO (1995), PPGH/JWT (1996), FHV/BBDO (1997), Kessels Kramer (1998), Result DDB (1999), Ubachs Wisbrun (2000), Result DDB (2001), TBWA\NEBOKO Campaign (2002), DDB Amsterdam (2003), Doom & Dickson (2004), TBWA\NEBOKO (2005), 180 Amsterdam (2006), S-W-H (2007), TBWA\NEBOKO (2008), N=5 (2009), Alfred (2010), Wieden+Kennedy (2011), Etcetera (2012), DDB & Tribal Amsterdam (2013), ACHTUNG! (2014), J. Walter Thompson Amsterdam (2015), Dawn (2016), TBWA\NEBOKO (2017) en Joe Public Take-Away Advertising (2018).

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken