Adverteerder van het Jaar

Adverteerder van het Jaar

Adverteerder van het Jaar

Kruidvat

Drie zeer verschillende merken streden dit jaar om de titel Adverteerder van het jaar 2021. Albert Heijn, Kruidvat en G-Star RAW. Stuk voor stuk fantastische merken die ieder op een geheel eigen wijze afgelopen jaar het verschil maakten. De jury was van alle drie de finalisten meer dan onder de indruk.

Benieuwd? Lees hier het juryrapport.

Criteria Adverteerder van het Jaar:

Is het afgelopen jaar, onder andere door het hanteren van consumer insights, tot opvallende, vernieuwende en effectieve communicatie uitingen gekomen. En heeft zich duidelijk onderscheiden van andere adverteerders. Er is above- en below-the-line een herkenbaar en eenduidig merk en campagnebeleid gevoerd dat op een positieve manier heeft bijgedragen aan het merkimago van het bedrijf/product. Het media- en middelenplan moet aantoonbaar effectief zijn in relatie tot de doelgroep(en) en doelstelling(en).

Het is niet noodzakelijk dat de adverteerder heeft ingezonden voor het SAN Jaarboek om in aanmerking te komen voor een ABC Groot Accent.

Op basis van een Longlist wordt na de eerste ronde een Shortlist gemaakt. In de tweede juryronde beslist de jury welke adverteerder het ABC Groot Accent ontvangt en zich Adverteerder van het Jaar mag noemen. Lees hier over meer informatie over de ABC jurering.

Winnaars uit het verleden

Pon’s Automobielhandel (1994), Nestlé Nederland (1995), ABN/AMRO Bank (1996), Campina Melkunie (1997), Van den Bergh Nederland (1998), BEN Nederland (1999), Heineken Nederland Amstel (2000), Unilever Bestfoods (2001), EasyJet (2002), Rabobank (2003), Interpolis (2004), Postbank (2005), Albert Heijn (2006), Bizner (2007), Albert Heijn (2008), Bol.com (2009), Bavaria (2010), KLM (2011), Dela (2012), Terre des Hommes (2013), Jumbo Supermarkten (2014), IKEA (2015), Zeeman (2016), Tele2 (2017), Staatsloterij (2018), SIRE (2019), Koninklijke Auping (2020).

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken