- Inzenden
- Jurering
- SAN Accenten
- Uitreiking
- Agenda
- Nieuws
- SANARCHIEF
- Stichting SAN
Kennis is macht, kennis delen is kracht.
De SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland is opgericht in 1988 en volledig onafhankelijk. De doelstelling is om kennis en ervaring van adverteerders in te zetten voor een structurele bijdrage aan het marcom vak. Dat gebeurt met enorm veel passie en gedrevenheid maar bovenal plezier voor alle betrokkenen!
Adverteerders en bureaus krijgen de kans hun beste cases in te zenden, die vervolgens worden beoordeeld door een juryteam van marcom professionals werkzaam bij een adverteerder. Aan alle juryleden worden bepaalde eisen gesteld om toe te treden tot de juryteams. De SAN stelt met alle ingezonden cases van het voorafgaande kalenderjaar het prestigieuze SAN Jaarboek samen, onderverdeeld in 12 categorieën. Cases die worden bekroond ontvangen een Accent, een fraai vormgegeven RVS kubus met inscriptie.
Ieder jaar in mei worden, tijdens een feestelijke avond, de bekroonde cases bekendgemaakt en de SAN Accenten uitgereikt. Diezelfde avond worden ook de winnaars ABC Accenten bekend gemaakt: Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en het Consistent Accent. Natuurlijk ook het SAN New Kids on the Block Accent voor de beste nieuwkomer onder de bureaus! En sinds 2019 ook het SAN Next Merkenbouwer Accent, de individuele jaarprijs voor jong marcom talent.
Dave Frauenfelder (KPN), Ine Stultjens (Deli Home), Joost Vossen (Elsevier), Marieke Jansen-Rentmeester (FrieslandCampina), Mariëlle Rooswinkel (Maandag), Michael Blankert (Just Eat Takeaway.com), Martijn Swijghuisen Reigersberg.
De SAN telt naast het bestuur en het SAN kantoor meer dan 300 betrokkenen die zich belangeloos inzetten. Dankzij deze toewijding wordt er elk jaar weer een mooie bijdrage geleverd aan het marcom vak.
Wij danken iedereen voor hun betrokkenheid en energie en in het bijzonder onze geweldige ambassadeurs, partners en sponsors.