- Inzenden
- Jurering
- SAN Accenten
- Uitreiking
- Agenda
- Nieuws
- SANARCHIEF
- Stichting SAN
Naast de juryteams voor de 12 categorieën, ABC Accenten en SAN New Kids on the Block Accent is er ook een speciale jury die de individuele jaarprijs voor jong marcom talent toekent: hét SAN Next Merkenbouwer Accent.
Al meer dan 30 jaar worden de SAN Accenten gezien als de belangrijkste jaarprijzen voor adverteerders, reclame- en marketingbureaus.
Maar elke bekroning is een beloning voor het collectief, de prestaties van het team achter de meest succesvolle campagnes en concepten. Daar is sinds 2019 verandering in gekomen. Met een SAN Accent voor jong marcom talent is er nu een individuele jaarprijs voor de man of vrouw die de meest aansprekende bijdrage heeft geleverd aan het bouwen van een onderscheidend merk, de SAN Next Merkenbouwer.
Kandidaten zijn maximaal 32 jaar oud, hebben minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van marketing en/of marketingcommunicatie en zijn werkzaam bij een adverteerder in Nederland. Verder zijn de onderstaande criteria van belang.
Het is niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om als kandidaat in aanmerking te komen voor de Considerationlist. Er zijn geen kosten aan de deelname verbonden. Wèl vragen wij lef, doorzettingsvermogen en passie als een kandidaat wil deelnemen aan de verkiezing.
CMO’s van adverteerders en/of Strategy of Account Directors van bureaus dragen hun kandidaten voor (1 persoon per merk c.q. bedrijf) met een korte motivatie. Dit is de Considerationlist, op basis hiervan stellen de juryleden de Longlist met 10 kandidaten vast. De genomineerden worden gevraagd om een vragenlijst in te vullen en op te sturen naar de SAN. Op basis hiervan wordt de definitieve Shortlist met 5 kandidaten vastgesteld door de juryleden.
De jurering vindt plaats bij onze partner, Executive Search Bureau, Top of Minds. Na de presentaties van de 3 genomineerden en een plenaire discussie, wordt er direct gestemd, de winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Uitreiking van de SAN Accenten.
De Jury wordt voorgezeten door onafhankelijke juryvoorzitter: René Repko, Marketing/Retail expert.