Jurering SAN Next Merkenbouwer

Jurering SAN Next Merkenbouwer

SAN Next Merkenbouwer

SAN Next Merkenbouwer

Naast de juryteams voor de 12 categorieën, ABC Accenten en SAN New Kids on the Block Accent is er ook een speciale jury die de individuele jaarprijs voor jong marcom talent toekent: hét SAN Next Merkenbouwer Accent. Ons vak heeft merkenbouwers nodig. Jonge mensen starten vaak in specialistische rollen of junior functies die weinig ruimte laten voor breed merkdenken. Welke jonge marketeer laat toch al zien oog voor het merk te hebben?

Criteria SAN Next Merkenbouwer

Kandidaten zijn maximaal 32 jaar oud, hebben minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van marketing en/of marketingcommunicatie en zijn werkzaam bij een adverteerder in Nederland. Verder zijn de onderstaande criteria van belang.

  • De ontwikkeling van het merk. Werkt de kandidaat aan een onderscheidend merk en/of een merk dat een belangrijke groei heeft doorgemaakt?
  • De eigen bijdrage. Heeft de kandidaat een aantoonbare bijdrage geleverd aan het bouwen van het merk:
    – met creativiteit en/of innovatie
    – door zorg te dragen voor excellente executie
    – door zich in het proces sterk te maken voor het merk, dan wel zich als merkgeweten op te stellen
  • De groei van de kandidaat. Maakt de kandidaat een veelbelovende leercurve door? Wordt dit gestaafd door testimonials/referenties van manager en bureau?

Het is niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om als kandidaat in aanmerking te komen voor de Considerationlist. Er zijn geen kosten aan de deelname verbonden. Wèl vragen wij lef, doorzettingsvermogen en passie als een kandidaat wil deelnemen aan de verkiezing.

Van Considerationlist naar Longlist, naar Shortlist

CMO’s van adverteerders en/of Strategy of Account Directors van bureaus dragen hun kandidaten voor (1 persoon per merk c.q. bedrijf) met een korte motivatie. Ook de SAN Next Merkenbouwer media partner MarketingTribune draagt vanuit haar kennis van de markt kandidaten aan. Al de voorgedragen kandidaten vormen met elkaar de Considerationlist, op basis van deze lijst stellen de juryleden de Longlist met maximaal 10 kandidaten vast. De genomineerden worden gevraagd om een vragenlijst in te vullen en op te sturen naar de SAN. Op basis hiervan wordt de definitieve Shortlist met 5 kandidaten vastgesteld door de juryleden. Het vak kan middels een serie portretten in MarketingTribune kennismaken met deze kandidaten.

De live jurering vindt plaats op 8 mei 2023. Na de presentaties van de 5 genomineerden en een plenaire discussie, wordt er direct gestemd, de winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Uitreiking van de SAN Accenten.

Samenstelling jury SAN Next Merkenbouwer 2022

De Jury onder voorzitterschap van onafhankelijke juryvoorzitter: René Repko, Marketing/Retail expert wordt later bekendgemaakt.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken