Jurering SAN Next Merkenbouwer

Jurering SAN Next Merkenbouwer

SAN Next Merkenbouwer

SAN Next Merkenbouwer

Naast de juryteams voor de 12 categorieën, ABC Accenten en SAN New Kids on the Block Accent is er ook een speciale jury die de individuele jaarprijs voor jong marcom talent toekent: hét SAN Next Merkenbouwer Accent.

Individuele jaarprijs voor jong marcom talent

Al meer dan 30 jaar worden de SAN Accenten gezien als de belangrijkste jaarprijzen voor adverteerders, reclame- en marketingbureaus.
Elke bekroning is een beloning voor het collectief, de prestaties van het team achter de meest succesvolle campagnes en concepten. Daar is sinds 2019 verandering in gekomen. Met een SAN Accent voor jong marcom talent is er ook een individuele jaarprijs voor de man of vrouw die de meest aansprekende bijdrage heeft geleverd aan het bouwen van een onderscheidend merk, de SAN Next Merkenbouwer.

Criteria SAN Next Merkenbouwer

Kandidaten zijn maximaal 32 jaar oud, hebben minimaal 3 jaar relevante werkervaring op het gebied van marketing en/of marketingcommunicatie en zijn werkzaam bij een adverteerder in Nederland. Verder zijn de onderstaande criteria van belang.

  • De ontwikkeling van het merk. Werkt de kandidaat aan een onderscheidend merk en/of een merk dat een belangrijke groei heeft doorgemaakt?
  • De eigen bijdrage. Heeft de kandidaat een aantoonbare bijdrage geleverd aan het bouwen van het merk:
    – met creativiteit en/of innovatie
    – door zorg te dragen voor excellente executie
    – door zich in het proces sterk te maken voor het merk, dan wel zich als merkgeweten op te stellen
  • De groei van de kandidaat. Maakt de kandidaat een veelbelovende leercurve door? Wordt dit gestaafd door testimonials/referenties van manager en bureau?

Het is niet noodzakelijk dat er is ingezonden voor het SAN Jaarboek om als kandidaat in aanmerking te komen voor de Considerationlist. Er zijn geen kosten aan de deelname verbonden. Wèl vragen wij lef, doorzettingsvermogen en passie als een kandidaat wil deelnemen aan de verkiezing.

Van Considerationlist naar Longlist, naar Shortlist

CMO’s van adverteerders en/of Strategy of Account Directors van bureaus dragen hun kandidaten voor (1 persoon per merk c.q. bedrijf) met een korte motivatie. Ook de SAN Next Merkenbouwer media partner MarketingTribune draagt vanuit haar kennis van de markt kandidaten aan. Al de voorgedragen kandidaten vormen met elkaar de Considerationlist, op basis van deze lijst stellen de juryleden de Longlist met maximaal 10 kandidaten vast. De genomineerden worden gevraagd om een vragenlijst in te vullen en op te sturen naar de SAN. Op basis hiervan wordt de definitieve Shortlist met 5 kandidaten vastgesteld door de juryleden. Het vak kan middels een serie portretten in MarketingTribune kennismaken met deze kandidaten.

De live jurering vindt plaats bij onze partner, Executive Search Bureau, Top of Minds. Na de presentaties van de 5 genomineerden en een plenaire discussie, wordt er direct gestemd, de winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Uitreiking van de SAN Accenten.

Samenstelling jury SAN Next Merkenbouwer 2021

De Jury wordt voorgezeten door onafhankelijke juryvoorzitter: René Repko, Marketing/Retail expert.

  • Top of Minds: Janko Klaeijsen, Founding Partner
  • Winnaar Adverteerder van het Jaar 2020: Ine Stultjens, Koninklijke Auping
  • Winnaar Consistent Accent 2020: Caroline van Turennout, Zeeman
  • Winnaar Next Merkenbouwer 2020: Els Versluis, Abbot Kinney’s (Wessanen)
  • Next VIA Legend, Charley Peereboom, We Are Blossom
  • SAN bestuur/KPN, Yvette Belt-Beekman, Director Brand & Marketing Communicatie
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken