Zwitsal Expert campagne

Sara Lee Household & Body Care Nederland / ONLY

Bekijk deze campagne op pagina 268 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Sara Lee Household & Body Care Nederland
Titel
Baby verzorging
Bureau
ONLY
Account
Mariska van Huis, Carin Plat
Copy
Dimitri Michels
Art
Frank Mineur
Strateeg
Marcel Rijkenberg
Opdrachtgever
Wienke Gelink, Marjolein Boogers
Editor
Comic House
Illustraties
Comic House (Ben Verhagen)
In samenwerking met
LBi Lost Boys (online)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Sara Lee Household & Body Care Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ONLY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Ouders op de meest toegankelijke manier antwoord geven op veelvoorkomende vragen en onzekerheden over verzorging van een kinderhuidje. Zwitsal is de toegankelijke expert die je vertelt hoe het zit, afgestemd op hoeveel je als ouder wilt weten. Dus geen informatie overload, geen informatiestress! Daar wordt je als ouder juist onnodig onzeker van. Je wilt met een gerust hart kunnen vertrouwen op je eigen keuzes. En vooral zorgeloos genieten van je kindje.

Doelgroep

Ouders van jonge kinderen (0-3 jr).

Strategie/Concept

"We weten hoe het voelt" is al jaren het "Guiding Principle" voor alles wat Zwitsal doet. Daarmee laten we zien dat we echt begrijpen hoe ouders denken en waar ze over twijfelen. Als ouder wil je zorgeloos genieten van de groei van je kindje. Maar ouders worden regelmatig onnodig onzeker door de overload aan informatie en soms tegenstrijdige adviezen, meningen en ervaringen. En eigenlijk is het heel simpel: als ouder wil je gewoon weten hoe het zit en dan kunnen vertrouwen op je eigen keuzes; je eigen gevoel. In de campagne staan daarom dagelijkse, praktische vragen van ouders centraal. Bewust is gekozen om ze te laten stellen door ons 'Zwitsal Kleintje'. Geen vraag is hierdoor gek of dom. Geen enkele ouder hoeft zich onzeker te voelen als hij/zij dezelfde vraag heeft.

Media- en middelenstrategie

Omdat de ene ouder nu eenmaal meer wil weten dan de ander, zitten er drie lagen in communicatie. Op TV geeft een geanimeerde versie van Zwitsal's Kleintje een direct en to the point antwoord in 4 korte commercials. In print gaan we iets uitgebreider in op het hoe en waarom. In beide gevallen wordt verwezen naar het nieuwe online platform 'Kijk hoe het zit' waar ouders met alle vragen terecht kunnen en zelfs medisch advies kunnen krijgen. Televisie speelt een belangrijke rol om ook die ouders, die niet dagelijks op zoek zijn naar informatie, een bevestiging te geven van hun goede keuzes.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen