Zo thuis. Eerst wehkamp.nl

Zo thuis. Eerst wehkamp.nl

Categorie
Excellent
Adverteerder
wehkamp.nl
Bureau
wehkamp.nl
Jaar
2012
Paginanummer
292

Nominatie 2012

Doelstelling

De offline woonbranche krimpt door veranderend consumentengedrag. wehkamp.nl neemt als online marktleider in wonen de handschoen op en wil middels haar campagne de online woonmarkt verder vergroten. Daarbij wil zij zich ook op het gebied van wonen duidelijk positioneren als dé online aanbieder. eerst wehkamp.nl

Doelgroep

Heel Nederland

Concept

In plaats van te focussen op de functionele benefits van online shoppen kiest wehkamp.nl voor een emotionele en actuele lading van het merk. De themaregel "Zo thuis" staat enerzijds voor gemak en snelheid maar vooral voor het gevoel van "jouw eigen thuis". Want dat is uiteindelijke de eindwaarde waarnaar de consument op zoek is.

Media- en middelenstrategie

De TVC's, radio spots, print advertentie en de Branded Content samenwerking met RTL Woonmagazine zorgde voor een snelle propositie- en bereiksopbouw. Daarnaast was er de lancering van de Piet Boon shop en de onthulling van het exclusieve Piet Heijn Eek bed op de woonbeurs (uitgeroepen tot beste stand van de woonbeurs). Eveneens werd er op de woonbeurs een compleet aangekleed "Piet Hein Eek by wehkamp.nl" terras neergezet waar de bezoekers fysiek en middels tablets en magazines de wehkamp.nl wooncollectie kon ontdekken. Op Facebook lanceerde wehkamp.nl de eerste virtuele stoelendans game die meer dan 100.000 mensen bereikte en 30.000 nieuwe fans opleverde. Natuurlijk was er zeer veel inspirerende content in de site, emails en exclusieve styling filmpjes i.s.m. RTL woonmagazine. Dit alles werd gecombineerd met conversie banners, inzet van het wehkamp.nl affiliate netwerk, SEA en de second screen App van STER. Het resultaat van deze geïntegreerde campagne overtrof alle verwachtingen. Er werden 57% meer artikelen verkocht wat resulteerde in een omzetstijging van maar liefst 34%.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken