Zie je iets?

Stichting Geheim Geweld / Saatchi & Saatchi

Bekijk deze campagne op pagina 417 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Stichting Geheim Geweld
Titel
Maatschappelijke dienstverlening
Bureau
Saatchi & Saatchi
Account
Anne Bando, Eva Cortenbach
Copy
Magnus Olsson
Art
Magnus Olsson
Strateeg
Robert Essenstam
Opdrachtgever
Hameeda Lakho
Illustraties
Simon Spilsbury
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Stichting Geheim Geweld
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Saatchi & Saatchi
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Mensen mobiliseren in de strijd tegen kindermishandeling.

Doelgroep

Iedereen die zicht op kinderen heeft.

Strategie/Concept

Elk jaar worden meer dan honderdduizend kinderen in Nederland slachtoffer van mishandeling. Vijftig van hen overlijden aan de gevolgen. Kindermishandeling vindt meestal plaats in het verborgene. Maar wie goed kijkt, vangt soms een glimp op van wat er zich achter een gesloten voordeur afspeelt. Soms is het maar een hint. En eigenlijk is het ook heel schokkend dat twee van de drie mensen zwijgen, ook al hebben ze een vermoeden. De drempel om in te grijpen is blijkbaar hoog. Stichting Geheim Geweld wil met deze campagne Nederlanders aanmoedigen om actie te ondernemen als ze een vermoeden van kindermishandeling hebben.

Media- en middelenstrategie

Posters en advertenties. De posters worden verspreid via wildpostering, op abri’s en op openbare plaatsen als scholen, bij huisartsen en bij apotheken. Het materiaal wordt gratis geplaatst. Alle uitingen verwijzen naar de website.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen