WK-campagne

WK-campagne

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Nuon
Bureau
N=5
Jaar
2010
Paginanummer
336

Doelstelling

Nuon merksympathie vergroten door op een impactvolle en leuke manier te laten zien dat Nuon het Nederlands elftal sponsort. Haak hierbij in op de Oranjegekte rondom het WK.

Doelgroep

Iedereen die van Oranje houdt.

Concept

Als trotse sponsor van het Nederlands elftal moedigt Nuon tijdens het WK 2010 Oranje aan met het unieke Nuon Energieshirt, het shirt dat oranje wordt door jouw energie! Het gadget werd bedacht en ontwikkeld door Nuon en N=5 en maakt een unieke en vooral logische koppeling tussen energie en Oranje. Het shirt was verkrijgbaar op nuon.nl en in tijdelijke energiewinkels (high traffic brandstores). Daarnaast werd het shirt gratis verspreid via energieadviseurs en monteurs bij aankoop van een product. Het Nuon Energieshirt en zijn 'magische' kleurverandering staat centraal in alle uitingen. De campagne kreeg de hoogste waardering voor een energiecampagne ooit. De shirts waren niet aan te slepen. Eredivisie Live verkoos het shirt tot leukste WK-gadget en in het buitenland werd er veelvuldig en enthousiast op het shirt gereageerd.

Media- en middelenstrategie

Om het Nuon Energieshirt te populariseren, wordt een opvallend en breed geïntegreerd platform opgezet. Het WK vindt plaats op tv, daarom was tv het hoofdmedium. Na een introductie bij RTL Boulevard en Editie NL werd een televisiecampagne gevoerd waarin het shirt op humoristische wijze werd neergezet. Advertenties in dagbladen, billboards op Schiphol, en een tijdelijke energiewinkel in de Kalverstraat in Amsterdam zorgden voor de nodige bekendheid. Online virals zorgden voor een flinke stroom aan free publicity.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken