Wat houdt je tegen?

Wat houdt je tegen?

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
NS
Bureau
N=5
Jaar
2017
Paginanummer
406

Nominatie 2017

Doelstelling

De emotionele binding tussen reizigers en het merk NS versterken.

Doelgroep

Sociaal recreatieve reizigers van alle leeftijden.

Merkomschrijving

NS vervoert dagelijks meer dan 1 miljoen reizigers en heeft in totaal 9,4 miljoen klanten in Nederland. Bijna iedereen heeft dan ook een mening over het merk. Niet altijd positief. Uit onderzoek blijkt echter dat mensen misschien niet altijd houden van NS, maar wel dol zijn op de trein. Op de vrijheid die het geeft. Iedereen kent wel het gevoel van 'nu pak ik de trein en reis ik lekker door naar Parijs'. Dit gevoel noemen we treinromantiek. En staat centraal in alle merkcampagnes van NS.

Concept

We willen allemaal graag vaker verrast worden, hebben soms moeite met de regelmaat van ons leven en behoefte aan iets dat de sleur van alledag doorbreekt. Alleen weten we niet zo goed wat. Of we stellen het uit: morgen kan ook nog. Maar waarom wachten? Met de trein ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Vrij om de dingen te doen die je altijd al hebt willen doen, maar nooit hebt gedaan. Dus wat houdt je tegen? Ga naar dat heerlijke lunchtentje in Parijs, zoals we twee (ietwat ondeugende) heren op leeftijd zien doen. Ga een weekendje naar Londen, dansen op ADE of lekker shoppen met z'n tweeën in Haarlem. Met inspiratie en aanbiedingen riep NS heel Nederland zo op om dat waar je zin in hebt, niet langer uit te stellen.

Media- en middelenstrategie

In een versnipperd medialandschap wil NS dat uitingen bij elkaar optellen. Maar ook per middel kijken hoe creatie optimaal kan worden ingevuld. De regel 'Wat houdt je tegen?' vormde daarom de rode draad in de campagne. En was terug te zien in zowel de merk als sales-campagnes van NS en NS International. Per doel en doelgroep is vervolgens gekeken naar invulling en middel. Vanwege de grote en brede doelgroep van NS werd gekozen voor een slimme combinatie van online video en tv. Om te raken werd tv en online (social) video ingezet. En om te inspireren erop uit te gaan tag-ons, abri's en online video's. De campagne leidde tot veel positieve posts op social media (normaal toch ook het domein van kritiek op NS).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken