VRIJHEID IS EEN KEUZE

VRIJHEID IS EEN KEUZE

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
ONVZ zorgverzekeraar
Bureau
BSUR
Jaar
2010
Paginanummer
338

Doelstelling

Werf nieuwe verzekerden en versterk het kwaliteitsimago van ONVZ als dé premium zorgverzekeraar.

Doelgroep

'Onafhankelijke Nederlanders' m/v. Intelligente mensen die actief en positief in het leven staan en graag hun eigen beslissingen nemen. ONVZ werkt exclusief via intermediairs, daarom communicatie op drie niveaus: naar verzekeringsadviseurs, potentiële collectief verzekerden (via werkgevers) en potentiële verzekerden (consumenten, werknemers).

Concept

Het najaar is het klassieke momentum om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. ONVZ grijpt dit aan om 'zwevende kiezers' een echte keuze te bieden. De campagne benadrukt de uitzonderlijk grote keuzevrijheid die ONVZ als enige aan haar verzekerden biedt: VRIJHEID IS EEN KEUZE. Met prikkelende vragen wordt tot denken aangezet over de eigen gezondheid en de manier waarop die het best verzekerd kan worden. De pay-off van ONVZ, KOESTER JE KOSTBAARSTE BEZIT, wordt vervolgens verbeeld met de eigen warme 'lichaamstaal' van ONVZ: registrerend gefotografeerde (half-)naakte lichamen van mensen uit de doelgroep. Deze taal komt tot leven in alle design en communicatie. Met verschillende middelen wordt de keuzevrijheid geconcretiseerd. Van de mogelijkheid om zelf het ziekenhuis, de arts en de medicijnen te kiezen tot aan 'meerkeuzevragen' online.

Media- en middelenstrategie

Met een gerichte aanpak van middelen wordt een ideale mix bereikt van internal branding, branded awareness en concrete (inter-)actie in een omvangrijke najaarscampagne. Outdoor (megaboards), radio, print (dagbladen, vakbladen, magazines), online (preroll commercials, website, banners, eDM's), DM en een flying squad voor directe benadering.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken