Vrijheid (Data Attack Plan)

Vrijheid (Data Attack Plan)

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Vodafone
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2007
Paginanummer
62

Nominatie 2007

Doelstelling

Vodafone biedt twee verschillende dataoplossingen om mobiel te kunnen werken: ‘mobiel internet op je laptop’ (= de vrijheid van overal online werken) en ‘e-mail op je BlackBerry/Palm/smartphone’ (= de vrijheid van overal e-mailen). Doel van de campagne is zakelijke consumenten overhalen om gratis en vrijblijvend de dataoplossingen van Vodafone uit te proberen. Trial moet vervolgens leiden tot conversie.

Doelgroep

Zakelijke consumenten, met name de ‘chooser’ (IT-/telecomverantwoordelijke) in bedrijven van 1 tot 250 medewerkers. Ze zijn tot op zekere hoogte bekend met de dataoplossingen, maar zien niet welke voordelen dit voor hun bedrijf kan opleveren, of hebben niet de tijd/ingeving om zich hierin te verdiepen.

Concept

De campagne is erop gericht de zakelijke consument ervan te overtuigen dat niets hen nu meer weerhoudt om mobiel te kunnen werken. Want bij Vodafone kun je nu de voordelen van mobiel werken zélf gratis en vrijblijvend ondervinden. Daarnaast biedt Vodafone je alle (technische) support bij het uitproberen van deze diensten. De centrale gedachte in deze campagne is daarom ‘vrijheid’: de vrijheid om overal online te werken c.q. e-mailen, de vrijheid om het gratis en vrijblijvend uit te kunnen proberen.

Media- en middelenstrategie

De campagne is rijk vertaalbaar naar diverse middelen, die als volgt zijn ingezet. We gebruiken outdoor, radio, print en online om de doelgroep bekend te maken met ons aanbod (awareness) en vanaf daar naar de verkooppunten (de winkels, het callcenter, de online shop en de Vodafone Business Partners) te leiden. Op internet en in de winkel ligt de focus met name op het stimuleren van conversie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken