Volkswagen Olympisch Partner

Volkswagen Olympisch Partner

Categorie
Durables
Adverteerder
VOLKSWAGEN
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2014
Paginanummer
192

Nominatie 2014

Doelstelling

Volkswagen heeft betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Ook als het gaat om sponsorships. Daarom kunnen olympische sporters altijd op Volkswagen rekenen. Iedere gekwalificeerde atleet krijgt namelijk een eigen auto voor de dagelijkse trainingen en kwalificaties door het hele land. Al 25 jaar. Volkswagen lost daarmee zijn belangrijkste merkbelofte in: duurzame betrouwbaarheid voor iedereen. We willen dit jaar het Olympisch sponsorship sterker voor het merk laten werken en de sympathie voor het merk vergroten. Bovendien willen we samen met het publiek de spelers een hart onder de riem steken in de dagelijkse strijd op weg naar de Spelen.

Doelgroep

Heel (autorijdend) Nederland.

Concept

Al 25 jaar, dag in, dag uit zijn alle sporters nauw verbonden met hun Volkswagen. Deze sterke band staat centraal in een brede en langlopende campagne, die op uiteenlopende manieren de duurzame relatie tussen de sporters en hun Volkswagen laat zien. Op tv en in een viral video wekken we de indruk dat de band tussen Epke en zijn Volkswagen zelfs sterker is dan zijn sportieve ambities. Online portretteren we in dagelijkse mini-documentaires de échte verhalen van 5 atleten tijdens hun voorbereidingen op de Spelen.

Media- en middelenstrategie

Een betrouwbaar merk is er altijd. De sporters rijden het hele jaar in auto's met de tekst 'Olympische sporters rijden Volkswagen'. De campagne starten we daarom ook ruim voor aanvang van de Spelen. Via een content partnership met de Telegraaf seeden we de dagelijkse mini-documentaires, en zoeken we interactie met het publiek met een wekelijkse rubriek 'VW Supportersvraag' en aanmoedigende inhaak advertenties rondom kwalificaties en selecties. De weken voorafgaand aan de Spelen voeren we de mediadruk op radio, televisie en online op. Bovendien organiseren we bij de dealers Olympische sponsorweken waarin we behalve de atleten ook het publiek sponsoren. Tijdens de Spelen roepen we het publiek op om fanmail te sturen, waarvan een selectie dagelijks in het Olympisch Telegraaf journaal terugkomt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken