‘Volg de Škoda-rijder’

Pon Mobiel / Selmore

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 202 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Pon Mobiel
Titel
Personenauto’s
Bureau
Selmore
Account
Anita Ligthart
Copy
Bas Korsten
Art
Michael Jansen
Strateeg
Otto van der Harst
Opdrachtgever
Lydia Kuiterman, Natasja van Groningen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Pon Mobiel
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Selmore
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Vergroot en versterk de interesse voor het merk Škoda en verstevig de positionering op basis van de internationaal gekozen pay-off ‘Simply Clever’.

Doelgroep

Mannen (en vrouwen) die zich mogelijk gaan oriënteren op de automarkt in de segmenten waar Škoda actief is.

Strategie/Concept

Het kwaliteitsimago van Škoda zit al enige jaren in de lift, maar toch worstelt het merk nog met het beeld van een goedkopere, minder kwalitatieve auto uit het ‘Oostblok’. Škoda bouwt echter zeer kwalitatieve auto’s voor een scherpe prijs en wil beslist niet gezien worden als een prijsvechter; de keuze voor een Škoda is op basis van een nuchtere afweging van de feiten de meest slimme keuze. En die keuze maakt de Škoda-rijder tot een betrouwbaar en degelijk baken. Ook als het toevallig gaat om ‘niet auto-gerelateerde’ afwegingen en koopbeslissingen: Volg de Škoda-rijder.

Media- en middelenstrategie

Naast een introductie op tv en een doorvertaling van het thema ‘Volg de Škoda-rijder’ bij dealers en ook in dm, internet en in print, werd het thema ook gebruikt bij de introductie van het nieuwe model de Škoda Roomster. TVC ‘Boor’

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen