Vodafone VastOpMobiel

Vodafone Nederland / THEY

award
Winnaar 2011

Bekijk deze campagne op pagina 64 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Telecom
Bureau
THEY
Account
THEY
Copy
THEY
Art
THEY
Strateeg
THEY
Opdrachtgever
Eva Ruiz, Christianne Rugl
Film/Productiemaatschappij
Rare/Medium/Welldone
RTV-producer
Marleen Reen
Fotografie
Bill Tanaka
In samenwerking met
Achtung!
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van THEY
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business winnaars

Business-to-Business

Doelstelling

In 2011 introduceerde Vodafone VastOpMobiel. Een nieuwe dienst, waarmee ondernemers via een vast nummer op hun mobiele telefoon bereikbaar zijn. Met een campagne bracht Vodafone deze nieuwe dienst onder de aandacht. Bovendien versterkte het merk hierdoor zijn positie op de markt als aanbieder van mobiele én vaste diensten, tegenover de belangrijkste concurrent KPN.

Doelgroep

Kleinzakelijke gebruikers, gesegmenteerd in white collar en blue collar.

Strategie/Concept

Uit onderzoek van Vodafone bleek dat meer dan 61% van de Nederlanders ondernemers met een vast nummer professioneler over vindt komen. En met VastOpMobiel kunnen ondernemers de professionele uitstraling van een vast nummer combineren met de bereikbaarheid van een mobiele telefoon. Maar wat is het verschil met een doorschakelservice? En waarom biedt Vodafone, als mobiele aanbieder, deze dienst? In de campagne zien we een concept dat de dienst in één oogopslag duidelijk maakt: 'geen vaste lijn, wel een vast nummer'. Mobiele ondernemers kunnen hun vaste lijn opzeggen en het vaste toestel de deur uit doen. In beeld werd dit letterlijk doorvertaald. We zien, vanuit het gezichtspunt van zowel white collar- als blue collar-ondernemers, de vaste telefoon ingemetseld, versnipperd of losgeknipt worden.

Media- en middelenstrategie

De segmentatie in white collar en blue collar werd doorgezet in de mediakeuze voor print en online door specifieke titels in het juiste zakelijke umfeld te kiezen. De clickrate van de banners werd verhoogd door bezoekers met het beeld van de banner te laten spelen. Radio is ingezet om conversie te realiseren, door de dienst uit te leggen en aanbiedingen te communiceren. Met POS-materiaal werden eventuele verdere vragen over de dienst beantwoord en richting bestaande Vodafone-klanten is DM ingezet. Inhakend op het campagneconcept kregen zij alvast een afdekplaatje voor de vaste telefoonaansluiting. Ten slotte werd het strategische belang van deze stap benadrukt met pr en een intern evenement.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen