Vodafone Ready to Explore

VODAFONE NEDERLAND / Glasnost

Bekijk deze campagne op pagina 466 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Glasnost
Account
Glasnost
Copy
Glasnost
Art
Glasnost
Strateeg
Glasnost
Opdrachtgever
Joke van Griensven, Maurice Gilissen, Arthur van Seggelen
Film/Productiemaatschappij
Eyeforce
Editor
Eyeforce
In samenwerking met
Eyeforce, JEZ, Magic Bullit, MEC Wavemaker
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Glasnost
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Awareness creëren voor de nieuwe global positionering "The Future is Exciting. Ready?", door deze kersverse merkbelofte te bewijzen met innovatieve technologieën en het Vodafone-netwerk.

Doelgroep

Primair: alle Nederlanders. Secundair: Nederlanders die nieuwe technologie willen ontdekken.

Strategie/Concept

Onderzoek toont aan dat veel Nederlanders willen zwemmen met witte haaien. Afstand, nadelige ecologische impact en angst zijn drempels om dit daadwerkelijk te ondernemen. Met 's werelds eerste onder water 4G-verbinding, de enige waterproof VR-bril en een 360-graden stream uit Zuid-Afrika brachten we de haaien naar het Amsterdamse Marnixbad. Pers, influencers en klanten stonden real-time in verbinding met Shark Alley in Zuid-Afrika. Voor het beste en meest ecologisch verantwoorde resultaat zijn we een samenwerking aangegaan met onderzoeksorganisatie White Shark Projects die via een video call informatie gaf over haaien en hun ecosysteem voor dat de duikers het water in sprongen. Dankzij Vodafone-technologie ontstond een unieke, innovatieve beleving met lokale relevantie en herkenbaarheid.

Media- en middelenstrategie

We zetten in op een integrale campagne, waarbij we succesvol earned, owned en paid kanalen hebben ingezet. Consumer engagement werd gecreëerd met een teaservideo die Nederland uitnodigde mee te zwemmen. Via PR hebben we nieuws -en tech media de nieuwe merkclaim eigenhandig laten ervaren en vervolgens hun verhaal te laten vertellen. Lifestyle media werden aangehaakt via native advertising, radio en televisie, wat resulteerde in een brede impact waarbij ook diegenen met minder tech-affiniteit werden bereikt. Met deze mediamix maakte jong en oud kennis met Vodafone's nieuwe visie.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen