UPC Branding Campaign

UPC Nederland / cayenne communications b.v.

Bekijk deze campagne op pagina 338 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
UPC Nederland
Titel
UPC
Bureau
cayenne communications b.v.
Account
Kiek Berger (Account Director), Miranda Gijssen (Account Manager)
Copy
Damon Troth
Art
Joanna Perry (Art Director), David Moore (Creative Director)
Strateeg
Andreas Möllman
Opdrachtgever
Michaela Adami-Schrott, Eric Forsthoefel, Monique Nanninga
Film/Productiemaatschappij
Comma TV
Editor
Kevin Whelan (offline), Ton Habraken (online)
Muziek
FC Walvisch
RTV-producer
Pirke Bergsma
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van UPC Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van cayenne communications b.v.
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Ons doel was het momentum van verandering te benutten door middel van een consistente boodschap in alle media (zowel communicatie als sales). Het nieuwe UPC moet 1) meer bekendheid creëren rondom het veranderende UPC; 2) meer belverkeer genereren naar de sales afdeling; 3) meer winkelverkeer genereren naar de vernieuwde UPC Centers. Kern Response in marketing communicatie: “Wow, er is echt het nodige aan het veranderen bij UPC”.

Doelgroep

De doelgroep omvat alle bestaande, nieuwe en voormalige UPC klanten die woonachtig zijn in het UPC verzorgingsgebied (ca. 40% van Nederland).

Strategie/Concept

Een merkcampagne is ingezet als kick-off, gedurende de eerste drie campagneweken. Met een nieuwe tone-of-voice en mooi geproduceerde tv-commercial rekent UPC af met het verleden: het nieuwe UPC is menselijk, eenvoudig en voor iedereen. Deze merkcampagne werd na drie weken opgevolgd door een meer product/sales gerichte campagne. maand; jaar in jaar uit”.

Media- en middelenstrategie

De initiële campagne werd massamediaal uitgerold (TV, radio en freecards). De product-campagne werd ingezet via TV, radio, print, outdoor, website, POS-materiaal en eigen middelen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen