Toyota Aygo/Starlet

Louwman & Parqui BV / Launched Amsterdam

award
Winnaar 2011

Bekijk deze campagne op pagina 191 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Louwman & Parqui BV
Titel
Auto's
Bureau
Launched Amsterdam
Account
Eva Cortenbach, Stella Nulens, Michiel Vogels
Copy
Nico Akkerman
Art
Ivar van der Zwan
Strateeg
Jurgen Bernardy
Opdrachtgever
Paul van den Acker, John de Wit
Film/Productiemaatschappij
Comrad- Max Porcelijn, Robert Nan
Editor
The Ambassadors- Brian Ent
RTV-producer
Marleen Reen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Louwman & Parqui BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Launched Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Een extra impuls geven aan de Aygo verkopen en het benadrukken van de kwaliteit en betrouwbaarheid van het merk Toyota.

Doelgroep

In de autobranche is het gebruikelijk dat acties zich richten op vreemd merk rijders. Deze campagne is echter bedoeld voor Toyota rijders. Vooral van de kleinere modellen zoals de Starlet, waarvan er nog tienduizenden rondrijden.

Strategie/Concept

Toyota rijders zijn meestal heel tevreden over hun auto, waar ze vaak al jaren probleemloos mee rijden. Om ze hiervan afstand te laten doen voor een nieuwe Toyota, is iets extra's nodig. Vandaar de keuze voor het thema "Een Toyota rijder krijg je niet zomaar uit z'n auto." En een extra hoge inruilpremie van 1500 euro (in plaats van de gebruikelijke 1000 euro).

Media- en middelenstrategie

TV is ingezet om de kwaliteitsboodschap te communiceren en als aanjager van de actie. Toyota rijders die bekend zijn bij de importeur ontvingen een (e)DM. Print, online en radio bereikten met name de onbekende Toyota rijders. En POSM zorgde voor herkenning van de actie bij de dealer.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen