‘T WORDT PAS WAT MET K’S. MAASLANDER. DE KAASMAKERS.

Westland Kaaspecialiteiten B.V./ Maaslander Kaas / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 300 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Westland Kaaspecialiteiten B.V./ Maaslander Kaas
Titel
Kaas
Bureau
N=5
Account
Rob-Jan Hendriks, Martijn Steinebach, Nicole Florencio
Copy
Jeroen van der Sluis
Art
Lukas van de Ven
Strateeg
Marc Oosterhout, Mirte Stut
Opdrachtgever
ANNELIE VERSTRAATEN, ROBIN VAN DE BRUINHORST
Film/Productiemaatschappij
De Designpolitie, HecticElectric
Muziek
Studio De Keuken
RTV-producer
Francoise Tanis
Fotografie
Roel Nederveen
Illustraties
Paul Postma, De Designpolitie, Reza Harek
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Westland Kaaspecialiteiten B.V./ Maaslander Kaas
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Ontwikkel een origineel en relevant merkidee waarmee Maaslander zich de komende jaren opvallend neerzet als mentaliteitsmerk. Een merk met een eigen karakter, waarbij de focus ligt op emotie en niet op ratio.

Doelgroep

Alle Nederlandse kaasliefhebbers.

Strategie/Concept

Maaslander geniet grote naamsbekendheid, maar haar emotionele aantrekkingskracht als merk is beperkt. Het merk moet weer écht gaan leven voor de Nederlandse kaasliefhebber. Het moet weer gaan sprankelen, mensen prikkelen. Dit is tot uiting gebracht in een creatief concept dat niet gaat over kaas en kaas eten, maar dat van zichzelf mensen verrast. Een concept dat met kleine, oorspronkelijke, originele en grappige vondsten prikkelt. Elke uiting opnieuw. Het idee is simpel: leuke, herkenbare uitspraken gerelateerd aan kaas en kaas eten die simpelweg de k’s missen. Waarmee duidelijk wordt dat het niets wordt zonder k’s. En wie anders kan dát zeggen dan Maaslander. Dé ‘K’aasmaker van huis uit. Met het concept “’t wordt pas wat met k’s” ontstaat een zeer rijk, creatief platform dat breekt met alle tradities in ‘kaas communicatie’ en een geheel eigen vorm neerzet. De properties (K’s & vormentaal) maken de campagne onvervreemdbaar Maaslander en zetten het merk neer als een echt mentaliteitsmerk.

Media- en middelenstrategie

De kern van de campagne is verrassen. Daarom is er gekozen voor een breed scala aan media die als het ware leuke, kleine speldenprikjes kunnen uitdelen, mensen even op een onverwacht moment op een vrolijke manier kunnen prikkelen. Denk aan outdoor, bumpers op TV, Televisiecommercials, leuke inhakers in de Metro (waar alle K’s ontbraken) en natuurlijk op de winkelvloer. En richting de zakelijke markt (handel) aan advertenties in vakbladen. Maar ook de salesforce bleek een uitgelezen kanaal om Maaslander als mentaliteitsmerk neer te zetten (bij de handel).

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen