De zeer diverse doelgroep vroeg om een geïntegreerde media-en-middelenstrategie . Vanuit een eenduidige tone-of-voice werden alle doelgroepen op een voor hen relevante manier bereikt. Online was er een schaatsquiz voor fans, met als hoofdprijs een reis naar de Spelen in Vancouver. Vanaf de Spelen voorzag AEGON de fans van informatie door dagelijks op de AEGON-site te bloggen. Elke dag werd samen met De Telegraaf en met de schaatsploegen het TelesportVancouver-journaal gemaakt. Fans konden online hun favoriete schaatser aanmoedigen; de beste quote verscheen dagelijks in De Telegraaf. Voor medewerkers was er een afscheidsfeest met de schaatsers in het AEGON-pand. En om de ontwikkeling van schaatstalent te stimuleren organiseerde AEGON de Junior Schaatsspelen. Rondom het laatste toernooi met AEGON als sponsor, het WK in Heerenveen, werd nog één keer uitgebreid afscheid genomen. Er was een groot feest voor (oud-)schaatsers, betrokkenen, medewerkers en relaties. Massamedia werden ingezet om heel Nederland te bereiken. In acht tv-commercials verwoordden dichters, onder begeleiding van dweilorkest Kleintje Pils, de gevoelens die Rintje, Ireen, Marianne en al die anderen opriepen. In print verschenen zeven 1/1-portretten van schaatsers en schaatsfanaten. Ten slotte werd alles gebundeld in een overzichtsboek: Een ode aan 25 jaar schaatsen.