Sponsoring schaatsen

Sponsoring schaatsen

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
AEGON
Bureau
THEY
Jaar
2010
Paginanummer
288

Doelstelling

Na 25 jaar liefde voor de schaatssport stopt AEGON in 2010 als hoofdsponsor van de KNSB. AEGON wil op een goede, onderscheidende manier afscheid nemen.

Doelgroep

Heel Nederland en specifiek schaatsfans, (oud-)schaats(st)ers en medewerkers van AEGON.

Concept

In de sponsorvisie van AEGON stond de sport zelf altijd centraal. Het waren de sporters en de fans die er steeds een feest van maakten. Een feest waaraan AEGON met trots 25 jaar heeft bijgedragen. AEGON brengt daarom een eervolle ode aan de schaatsers en bedankt medewerkers, relaties en fans voor 25 mooie sponsorjaren. Een eerlijk en memorabel afscheid van AEGON. Schaatshelden en schaatsfans: bedankt!

Media- en middelenstrategie

De zeer diverse doelgroep vroeg om een geïntegreerde media-en-middelenstrategie . Vanuit een eenduidige tone-of-voice werden alle doelgroepen op een voor hen relevante manier bereikt. Online was er een schaatsquiz voor fans, met als hoofdprijs een reis naar de Spelen in Vancouver. Vanaf de Spelen voorzag AEGON de fans van informatie door dagelijks op de AEGON-site te bloggen. Elke dag werd samen met De Telegraaf en met de schaatsploegen het TelesportVancouver-journaal gemaakt. Fans konden online hun favoriete schaatser aanmoedigen; de beste quote verscheen dagelijks in De Telegraaf. Voor medewerkers was er een afscheidsfeest met de schaatsers in het AEGON-pand. En om de ontwikkeling van schaatstalent te stimuleren organiseerde AEGON de Junior Schaatsspelen. Rondom het laatste toernooi met AEGON als sponsor, het WK in Heerenveen, werd nog één keer uitgebreid afscheid genomen. Er was een groot feest voor (oud-)schaatsers, betrokkenen, medewerkers en relaties. Massamedia werden ingezet om heel Nederland te bereiken. In acht tv-commercials verwoordden dichters, onder begeleiding van dweilorkest Kleintje Pils, de gevoelens die Rintje, Ireen, Marianne en al die anderen opriepen. In print verschenen zeven 1/1-portretten van schaatsers en schaatsfanaten. Ten slotte werd alles gebundeld in een overzichtsboek: Een ode aan 25 jaar schaatsen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken