Spike Presents: WFL Final 16 “You’re not born a legend, you’ll become one”

Spike Presents: WFL Final 16 “You’re not born a legend, you’ll become one”

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
VIACOM BENELUX - SPIKE
Bureau
Viacom International Media Networks Benelux (in-huis creative)
Jaar
2017
Paginanummer
462

Doelstelling

De Spike campagne You're not born a legend, you'll become one was erop gericht te interesseren en te inspireren voor de kickbokssport in Nederland en aandacht te vestigen op Spike. Het haakje: Spike Presents: WFL Final 16 met legends Melvin Manhoef en Remy Bonjasky als headliners.

Doelgroep

Mannen 20-49 jaar.

Merkomschrijving

Spike is onderdeel van Viacom Benelux en biedt toonaangevend entertainment. Met de partnership met WFL zetten we kickboksen en MMA op de kaart.

Concept

Uitgangspunt: de headliner Manhoef vs Bonjasky. Twee Nederlandse kickbokslegendes, high stakes (een allesbepalende partij om te zien wie van hen de sterkste is) en hun persoonlijke story.

Media- en middelenstrategie

You're not born a legend, you'll become one een camapgne geweest met een 360 aanpak waar marketing, social, PR & real-life experience samenkwamen. De ingezette middelen. TV: on air promotie met 12 verschillende assets voor diversiteit, opbouw in de campagne en neerzetten van het brand. Totaal bereik eigen kanalen = + 2.1 miljoen. Campagne waardering: 8.4*. Online owned/earned Spike: 1 maand lang dedicated Spike Presents: WFL Final 16 take-over. Visueel, inhoudelijk met video's, interactieve assets, artikelen, fan activaties, giveaways en live reports. *51% van de aanwezigen heeft van het evenement gehoord via Spike (social media & tv campagne). Online paid: Totaal impressies: 4.571.390 / interactie 34.429 / CTR 0.75% / Web clicks: 23.607/Best social ad 3,27% CTR/SEA 22.95% CTR. OOH: Snelwegboard (1.609.296 passers-by) / 176 targeted abri's (131.982 passers-by, GRP: 33) / flyers op 7 kickboksscholen Print: Print advertenties in diverse tijdschriften en kranten Radio spot: Slam FM PR: 8 TV interviews, 4 radio interviews, 10 interviews in print of online, 217 online artikelen. 23 aanwezige mediatitels, 40 influencers en BN'ers. Impact: 1.5 miljoen mediawaarde, +100 miljoen bereik. Events branding: Rode loper / Ring / kleding werknemers / Logowalls / Posters / Banieren. *Waardering: bezoekers geven het event een 8,5. 91% van de bezoekers van het evenement ziet zichzelf als fan van Spike en waarderen het merk gemiddeld met een 8.3. 81% van de bezoekers komt waarschijnlijk terug naar een volgende editie. *gemeten onder bezoekers v.h. evenement door InSites Consulting.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken