You're not born a legend, you'll become one een camapgne geweest met een 360 aanpak waar marketing, social, PR & real-life experience samenkwamen. De ingezette middelen.
TV: on air promotie met 12 verschillende assets voor diversiteit, opbouw in de campagne en neerzetten van het brand. Totaal bereik eigen kanalen = + 2.1 miljoen. Campagne waardering: 8.4*.
Online owned/earned Spike: 1 maand lang dedicated Spike Presents: WFL Final 16 take-over. Visueel, inhoudelijk met video's, interactieve assets, artikelen, fan activaties, giveaways en live reports.
*51% van de aanwezigen heeft van het evenement gehoord via Spike (social media & tv campagne).
Online paid: Totaal impressies: 4.571.390 / interactie 34.429 / CTR 0.75% / Web clicks: 23.607/Best social ad 3,27% CTR/SEA 22.95% CTR.
OOH: Snelwegboard (1.609.296 passers-by) / 176 targeted abri's (131.982 passers-by, GRP: 33) / flyers op 7 kickboksscholen
Print: Print advertenties in diverse tijdschriften en kranten
Radio spot: Slam FM
PR: 8 TV interviews, 4 radio interviews, 10 interviews in print of online, 217 online artikelen. 23 aanwezige mediatitels, 40 influencers en BN'ers. Impact: 1.5 miljoen mediawaarde, +100 miljoen bereik.
Events branding: Rode loper / Ring / kleding werknemers / Logowalls / Posters / Banieren.
*Waardering: bezoekers geven het event een 8,5. 91% van de bezoekers van het evenement ziet zichzelf als fan van Spike en waarderen het merk gemiddeld met een 8.3. 81% van de bezoekers komt waarschijnlijk terug naar een volgende editie.
*gemeten onder bezoekers v.h. evenement door InSites Consulting.