Twee uitdagingen waren bepalend: 1. Spaarrenteparadox: Nederlanders zijn echte spaarders, maken zich zorgen om de lage rente, maar staan niet open voor alternatieven. 2. We vinden banken mede oorzaak van de lage rente. Dat uitgerekend een bank alternatieven aandraagt, vormt een afbreukrisico. Inzicht: Nederlanders gaan graag slim met geld om. De strategie was daarom spaaralternatieven te framen tot Spaarverslimmers. Dat onderscheidt ons bovendien van andere banken. De campagne heeft twee onderdelen: A. Adresseren en introduceren: inspelen op de klantzorg door de twijfel letterlijk te benoemen en introduceren van Spaarverslimmers. B. Personaliseren: ontdek welke Spaarverslimmer bij jou past. Met onze informatie en tools kunnen klanten zélf de beste financiële keuzes maken. We geven nergens een waardeoordeel. In plaats van één statisch idee door te vertalen, optimaliseren we creatie per medium. De vaste elementen zijn, naast logo en kleuren, de belofte aan de klant 'Spaargeld verdient beter' en de # met oplossing van de bank: #Spaarverslimmers.