Slimbankieren – Lost in Transaction

Slimbankieren – Lost in Transaction

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5/N=Content
Jaar
2019
Paginanummer
396

Doelstelling

Groei van de bekendheid van de digitale tools van ABN AMRO.

Doelgroep

Iedereen in Nederland die op vakantie gaat (in binnen- of buitenland).

Merkomschrijving

ABN AMRO stelt haar klanten in staat om altijd en overal zelf de beste financiële keuzes te maken, voor nu en de toekomst.

Concept

Om de digitale tools (Tikkie, GRIP, Mobiel Bankieren-app en wearables) van de bank te promoten ontwikkelden we de campagne #slimbankieren. Met als kernbelofte 'De bank in je broekzak' vergroten we het gevoel dat je met de digitale tools van ABN AMRO altijd en overal in staat bent om je bankzaken te regelen. We maakten hierbij gebruik van de aankomende zomervakantie. Want dan in het bijzonder zijn de apps en features relevant. In de ATL-campagne volgen we met live webcams Vincent en zijn gezin op vakantie, waarbij in verschillende situaties duidelijk wordt hoe je met #slimbankieren je financiële zaakjes gemakkelijk kunt regelen. Om de jongere doelgroep aan te spreken, ontwikkelden we het Instagram-format Lost in Transaction, waarin twee teams van influencers met enkel een telefoon en bankpas op zak de strijd met elkaar aangingen tijdens een roadtrip in Europa. Het doel: zo snel mogelijk en met een zo groot mogelijk geldbedrag aankomen bij de finish door zo slim mogelijk te bankieren. We sloten in vorm en idee aan bij de cultuur van de doelgroep (#travel-domein) en verwerkten de producten van de bank op een natuurlijke manier in de content, waardoor de doelgroep veel ontvankelijker was voor de boodschap.

Media- en middelenstrategie

De campagne is breed weggezet. Van TVC en social ads tot online video. Met een focus op digitaal, gezien het lagere tv-bereik in de zomer. Om de jongere doelgroep te bereiken kozen we voor Instagram als primair distributiekanaal. De afleveringen werden volledig uitgezonden via IG TV vanaf een eigen account en gepromoot via IG Stories, FB en via de kanalen van de influencers zelf. Op deze manier bouwden we snel een eigen bereik op.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken