SignaalPlus

SignaalPlus

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Vodafone
Bureau
THEY
Jaar
2012
Paginanummer
62

Winnaar 2012

Doelstelling

In 2012 introduceerde Vodafone SignaalPlus. Met dit product kunnen bedrijven het mobiele 3G-bereik binnen in hun kantoor verbeteren. Een bekend probleem, maar hoe positioneer je een dergelijk product zonder dat het afbreuk doet aan de kwaliteitsperceptie van het Vodafone-netwerk? Vodafone wist (1) het product succesvol te introduceren én (2) sympathie te verwerven door als eerste de dialoog aan te gaan over dit relevante probleem en direct een oplossing te bieden.

Doelgroep

Ondernemers met ruimtes kleiner dan 30 vierkante meter die een verminderd 3G-signaal ervaren.

Concept

Het inzicht achter de campagne was eenvoudig: het Vodafone-netwerk is goed, maar sommige gebouwen zijn nog beter. Het mobiele signaal is nooit ontwikkeld om door moderne bouwmaterialen te dringen. Dat geldt niet alleen voor Vodafone, maar voor alle netwerken. Het idee: positioneer SignaalPlus als de oplossing voor een 'extern probleem', de bouwkwaliteit van moderne gebouwen. Gemaakt van duurzame materialen, die door Vodafone 'signaalblokkers' worden genoemd. In de campagne ging Vodafone de dialoog aan met ondernemers en diverse experts, zoals een hoogleraar, een bouwbedrijf en een network-engineer. Zo kon Vodafone een geloofwaardig verhaal vertellen, in samenwerking met onafhankelijke derden, over het probleem van bereikverlies, met signaalblokkers als oorzaak en met SignaalPlus als oplossing.

Media- en middelenstrategie

Kern van de campagne was een storytelling-platform, geoptimaliseerd voor desktop én mobiel (www.signaalplus.nl). De experts bespraken hier in korte films vanuit hun eigen invalshoek het probleem van signaalblokkers. Een korte animatie legde eenvoudig uit hoe SignaalPlus werkt en hoe het moet worden geïnstalleerd. Het platform werd ondersteund met een landelijke paid-media-campagne in zakelijke magazines, op radio en natuurlijk via online- en mobile advertising. Ten slotte verbreedde Vodafone de dialoog, met een earned-media-aanpak die gericht was op landelijke (online) media, gespecialiseerde online magazines en social media.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken