Rugnummers

Rugnummers

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Heineken
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
322

Winnaar 2012

Doelstelling

Bij ieder EK of WK helpt Heineken Nederlanders om voor Oranje te juichen met premiums zoals de Luidsprekerhoed en de TromPet. Het succes van deze premiums heeft geleid tot vele navolgers. Zorg er met een originele, spraakmakende, activerende campagne voor dat Heineken opnieuw verbonden wordt met het ultieme Oranjegevoel tijdens de EK Voetbal 2012 in Polen en Oekraïne.

Doelgroep

Jonge mannen die alles uit het leven willen halen - en alle mannen die zich daarmee kunnen identificeren.

Concept

Heineken Rugnummers. Als één team achter Oranje. Met honderdduizenden shirts met unieke Rugnummers (gratis bij een krat Heineken) verbond Heineken Nederlanders tot een gigantisch Oranjelegioen, en gaf ze tevens de kans om individueel te schitteren. Want wie een legendarische actie uitvoerde voor Oranje en deze uploadde in de Facebook app, maakte kans op publicatie in de Telegraaf, one minute of fame bij VI Oranje en een volledig verzorgde reis naar een EK wedstrijd. De actie zorgde voor een forse stijging van de kratverkoop en bracht 120.000 nieuwe Heineken fans op Facebook. Heineken Rugnummers was de meest succesvolle actie van het EK met meer dan 25.000 geuploade acties en de meeste positieve conversatie.

Media- en middelenstrategie

Net voor Koninginnedag werd een multi-media campagne afgetrapt. Lancering: PR, TV commercial, samenwerking met VI Oranje (RTL) en De Telegraaf. Winkelvloer: POS materiaal, 500.000 unieke shirts in krat. Horeca: vilt, posters en banieren in Heineken bars. Online: virals en social media (posts & advertising). Facebook was het hoofdkwartier van de campagne, waar Oranje-fans hun eigen legendarische acties konden uploaden en die van anderen bekijken en liken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken