PEARLE WEN WEKEN

PEARLE WEN WEKEN

Categorie
Retail
Adverteerder
Pearle Opticiens
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2008
Paginanummer
568

Doelstelling

Verkoopstijging multifocale brillen en Pearle positioneren als een opticien die deskundigheid toegankelijk maakt.

Doelgroep

Mensen, 50-64 jaar, die de aanschaf van een multifocale bril uitstellen.

Concept

Doordat Pearle de relatie van mensen met hun bril goed begrijpt, kan het met een passende oplossing komen. Mensen ontwikkelen de vreemdste gewoontes om niet te hoeven overstappen naar een multifocale bril. Ze zien de voordelen, maar zijn bang dat ze er niet aan kunnen wennen. Een extra drempel: een multifocale bril is duur. Pearle begrijpt de voorzichtigheid en introduceert daarom de Wen Weken. Probeer nu tijdelijk een multifocale bril. En als je na twee maanden nog steeds niet bent gewend, dan krijg je gewoon je geld terug. Dat is goed gezien van Pearle. Concept Wen Weken is doorgetrokken naar daglenzen.

Media- en middelenstrategie

Er is een consistente, doeltreffende mediastrategie ontwikkeld. De marechaussee vormt de rode draad in de totale middelenmix: TV, POS, abri, outdoor en print. Daarnaast radio voor extra bereik.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken