Overwaarde Hypotheek

Overwaarde Hypotheek

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ABN AMRO
Bureau
N=5/ N=Content
Jaar
2019
Paginanummer
122

Nominatie 2019

Doelstelling

Het verhogen van de propositiebekendheid van de Overwaarde Hypotheek.

Doelgroep

Alle huiseigenaren van 66 jaar of ouder, zowel ABN AMRO (hypotheek)klanten als niet-klanten.

Merkomschrijving

ABN AMRO stelt haar klanten in staat om altijd en overal zelf de beste financiële keuzes te maken, voor nu en de toekomst.

Concept

Veel huiseigenaren hebben vermogen in de vorm van overwaarde. Vermogen dat ze eigenlijk wel willen gebruiken voor wat extra financiële ruimte; voor aanpassingen in de woning, voor de kinderen of gewoon om leuke dingen te doen. Uit onderzoek blijkt dat velen denken dat dit vermogen alleen vrijkomt als je het huis verkoopt. Maar tegelijkertijd willen ze het liefst zo lang mogelijk in hun huis blijven wonen. De Overwaarde Hypotheek biedt de oplossing. De doelgroep wil geen risico lopen en geen hogere maandlasten. Hoe kunnen we hen bewegen om de mogelijkheden te onderzoeken? We noemen kort en bondig wat het is: Van stenen naar saldo. #overwaardehypotheek. Geen extra schuld. Geen hogere lasten. Je gaat eenvoudigweg van de ene vorm van vermogen naar de andere. We creëren daarbij een emotionele verbinding vanuit het inzicht dat je huis voor jou en je kinderen niet zomaar een huis is. Het is een plek vol herinneringen.

Media- en middelenstrategie

Op tv zien we het personage Vincent in zijn ouderlijk huis rondlopen en vertellen over de Overwaarde Hypotheek. Radio gebruiken we om de Overwaarde Hypotheek verder uit te leggen en te vertellen dat het samen met Vereniging Eigen Huis ontwikkeld is. Een social video laat zien hoe een ouder echtpaar verrast wordt met een audiotour door hun eigen huis. Deze audiotour brengt mooie herinneringen van hun kinderen en kleinkinderen tot leven. Gezien het succes komt deze video ook in de bioscoop. Aanvullend zetten we display en social in alsook advertorials met verhalen van klanten (on- en offline). Aangevuld met e-mail gericht op eigen klanten en een externe doelgroep voor performance. We leiden prospects naar informatie op de ABN AMRO-website. Daar kunnen ze ook berekenen of het aanbod interessant voor hen is én kunnen ze eenvoudig een afspraak maken. Alle media en middelen samen zorgden voor een logische customer journey met goede resultaten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken