Open Your City

Open Your City

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2014
Paginanummer
258

Nominatie 2014

Doelstelling

Jonge mannen oproepen om op avontuur te gaan in hun eigen stad en daarmee Heineken neerzetten als onderscheidend biermerk en koopintentie verhogen.

Doelgroep

Bierdrinkende Nederlandse mannen tussen 18 en 35.

Concept

In de stad is er altijd iets nieuws te beleven. Tóch blijven veel mannen vaak naar dezelfde vaste plekken gaan; de stamkroeg of die standaard club. De Open Your City campagne is bedoeld om mannen te inspireren om op ontdekking te gaan in hun stad en zo nieuwe avonturen te beleven. In de internationale TV commercial zien we iemand van avontuur in avontuur rollen en zo een aantal onverwachte plekken in een wereldstad ontdekken. Dit thema wordt doorvertaald in twee lokaal relevante online films. Nederlandse steden zijn relatief klein, maar er zijn altijd mensen die de verborgen parels kennen die jij niet kent of waar je niet kunt komen. Die locaties vinden en ervaren geeft een extra dimensie aan je avondje uit. In Open Amsterdam zien we twee nietsvermoedende vrienden in een groot avontuur belanden als ze door de Amsterdamse rapper Sef worden uitgedaagd om hun eigen stad te ontdekken. Daarna vindt in Open Rotterdam een soortgelijk avontuur plaats. In de onderliggende retailpromotie maakt Heineken het thema vervolgens voor iedereen toegankelijk: voer de dopcode in en win zelf het stedenavontuur van je leven.

Media- en middelenstrategie

Het internationale thema wordt in een televisiecommercial geïntroduceerd. De retail promotie wordt aangekondigd in een add-on. Deze promotie wordt ook gecommuniceerd op verpakkingen, in winkelmateriaal en in online advertising. In veertien Nederlandse steden hangen gelokaliseerde posters die Heineken kopers oproept om mee te doen. Er worden uiteindelijk 242.000 dopcodes ingevoerd op de website. De twee online films worden verspreid via promoted posts op Facebook, YouTube en advertorials op blogs. Dankzij deze films stijgt de herkenning van de boodschap met 42%, waarmee het doel van de video's, de boodschap lokaal en relevant te maken, bijzonder goed is geslaagd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken