Ontwikkelingswerk heeft geen enkele zin

Ontwikkelingswerk heeft geen enkele zin

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Oxfam Novib
Bureau
N=5
Jaar
2012
Paginanummer
373

Doelstelling

De naamsbekendheid van Oxfam Novib verhogen en de merkwaardering versterken door enkele hardnekkige vooroordelen over ontwikkelingssamenwerking weg te nemen.

Doelgroep

Naast mensen die positief tegenover ontwikkelingssamenwerking staan vooral mensen die kritisch zijn.

Concept

Vanuit de politiek en de maatschappij klinken steeds kritischere geluiden over ontwikkelingssamenwerking. Oxfam Novib gaat deze kritiek niet uit de weg. Met tv-maker Stef Biemans laten ze zien hoe ze te werk gaan. Daarbij stelt Stefs alter ego, de voice-over, kritische vragen die gebaseerd zijn op kritiek uit de samenleving. Door deze met feiten te weerleggen, laat Oxfam Novib op onderscheidende wijze zien dat hulp wel zin heeft.

Media- en middelenstrategie

Televisie is als geen ander medium in staat om de boodschap op een vertellende manier bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Gezien het beperkte mediabudget van Oxfam Novib is gekozen voor een horizontale programmering. Zo werd de kerndoelgroep ondanks het budget meerdere malen bereikt.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken