Ongevraagd Advies

Ongevraagd Advies

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
PricewaterhouseCoopers
Bureau
707 Brand Communications
Jaar
2007
Paginanummer
54

Nominatie 2007

Doelstelling

Accountants- en adviesorganisatie PricewaterhouseCoopers is minder bekend als adviseur en gesprekspartner van overheden. Met overtuigende, actuele en relevante meningen moest de campagne ‘Ongevraagd Advies’ daar verandering in brengen. Dat is gelukt: één uiting leidde zelfs tot kamervragen. Door stelling te nemen in kwesties die ondernemend Nederland zeer bezighouden, moest de campagne bovendien bouwen aan PricewaterhouseCoopers’ reputatie van betrokken en uitgesproken partner voor het zakenleven.

Doelgroep

Primair: politiek en ambtelijke beleidsbepalers, secundair: ondernemers/beslissers bedrijven >200 werknemers.

Concept

De communicatie van PricewaterhouseCoopers draait rond de opgetelde kracht van alle ideeën en meningen die binnen PricewaterhouseCoopers leven. In deze inhaakcampagne rond Prinsjesdag en de behandeling van de rijksbegrotingen brengt PricewaterhouseCoopers ideeën naar buiten over het landsbestuur, en profileert zich daarmee als serieuze gesprekspartner voor politiek en ambtelijke beleidsbepalers.

Media- en middelenstrategie

De uitingen werden geplaatst in NRC Handelsblad, Het Financieele Dagblad en de Volkskrant. Op Prinsjesdag startte de campagne met een oproep aan de politiek om heldere, duidelijke keuzes te maken. Vervolgens werd telkens op de dag van de behandeling van de begroting van een relevant departement op onderwerpniveau ongevraagd advies gegeven. Ten slotte werd de campagne op 2 januari 2008 afgesloten met, na alle kritische noten, een positief geluid. Op de site van PricewaterhouseCoopers werd bij elke advertentie een inhoudelijke verdieping gegeven.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken