Hoewel steeds meer ouders overtuigd zijn van de afspraak van NIX, moeten we hen blijven activeren. Want ouders moeten het niet alleen eens zijn met de afspraak van NIX, ze moeten 'm ook maken en handhaven. En een goed voorbeeld, doet goed volgen. Daarom laat onze tv-campagne 'de afspraak maken' tussen ouders en jongeren op ludieke manieren zien. Het maakt namelijk niet uit hoe je de afspraak maakt, als je 'm maar maakt. Aanvullend worden tools ingezet die het ouders 'in het echte leven' op een luchtige manier makkelijker maakt de afspraak te maken. Zoals de wifi-wachtwoord generator, waarin de vader uit de tvc ouders persoonlijk oproept ook de wifi thuis te veranderen. Of met een setje 'aankaarten' (Nix-kaarten cadeau bij gezelschapspellen via Bart Smit & Intertoys), die het onderwerp letterlijk ter tafel brengen.
Om de jongeren te bereiken, zijn we op een positieve manier aanwezig op relevante plekken. Zo zijn we aanwezig op festivals met exclusief aanbod dat alleen toegankelijk is voor NIX-jongeren. Op Pinkpop werden jongeren bijv. uitgenodigd om via instagram en twitter een NIX foto te posten (#pinkpopisnix) en zo maakten ze kans op backstage-kaarten.