Mijn Wooncarrière

Vereniging Eigen Huis / MERX

Bekijk deze campagne op pagina 340 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Vereniging Eigen Huis
Titel
Mijn Wooncarriére
Bureau
MERX
Account
Jonna van Kampen
Copy
Alfred Petrie
Opdrachtgever
Esther van der Velden
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vereniging Eigen Huis
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van MERX
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Vereniging Eigen Huis is in 2004 gestart met Eigen Huis Hypotheekservice voor onafhankelijk hypotheekadvies. De uitdaging is om als unieke speler een nieuw geluid te laten horen in een zeer concurrerend veld met hoge reclamebestedingen. Doelstelling hierbij was 10% meer bezoekers op de website en 5% meer hypotheekafsluitingen ten opzichte van het voorgaande jaar, in een markt waarin 20% minder hypotheken worden afgesloten.

Doelgroep

Primair: hypotheekafsluiters en -oriënteerders, leeftijd 25-40 jaar, focus op starters. Secundair: leden van de vereniging.

Strategie/Concept

Eigen Huis Hypotheekservice introduceert het begrip ‘Wooncarrière’. Want carrière maak je niet alleen met je baan, maar ook met je huis. Door de juiste hypotheekkeuze ben je beter in staat om carrière te maken met je huis en bouw je slim vermogen op.

Media- en middelenstrategie

De campagne is afgetrapt met het Nationaal Wooncarrière Onderzoek waarmee brede PR is gerealiseerd; Nederlanders denken regelmatig aan een droomhuis, maar maken weinig concrete plannen. Voor leden is het magazine WoonCarrière Special ontwikkeld. Hierin doen een aantal WoonCarrière-makers hun woonverhaal. Een hypotheekadviseur koppelde advies aan elke specifieke situatie. De campagne is aangejaagd met twee radiospots. Er is een 1 minuut durende WoonCarrière-film opgenomen, waarin een Wooncarrière-maker haar geboortehuis, haar huis van nu, haar huis van later en haar droomhuis laat zien. Deze film werd als videobanner getoond op NU.NL, Funda en meerdere videosites. Er zijn diverse emailings verstuurd. Alle respons richtte zich op mijnwooncarriere.nl. Dit platform biedt de mogelijkheid om in drie stappen je wooncarrière voor de komende 15 jaar te plannen. Zo zie je eenvoudig welke woning binnen bereik komt. Bezoekers kunnen advies ontvangen in de vorm van een top 5 uit 2.500 actuele hypotheekaanbiedingen. Ruim 7% van alle bezoekers maakte gebruik van dit aanbod! Resultaat: 20.000 unieke bezoekers, 12% meer bezoekers, 18% meer afsluitingen! En nog steeds gemiddeld 50 leads per week.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen