Meer winnen dan de wedstrijd

Rabobank Nederland / N=5

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 94 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Financiële dienstverlening
Bureau
N=5
Account
Lidewij Baneke, Anneke Bos, Leontien Twijnstra
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing
Strateeg
Marc Oosterhout
Opdrachtgever
Rob Luters, Stefan Wink, Tom van Laarhoven
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace (regisseur: Johan Kramer, producer: Ronald Hietbrink)
Editor
Annelien van Wijnbergen
Muziek
You’re So Cool van Hans Zimmer
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Zichtbaar maken van het grote idee achter onze sportsponsoractiviteiten en verbinden van de centrale en lokale activiteiten. Stijging evoked set (= verhogen impact merk Rabobank). Jaarlijks wordt er door RN en AB tezamen 50 miljoen aan sponsoring uitgegeven waarvan 70% aan sport. Een substantiële bijdrage aan onze omgeving, die lang niet altijd zichtbaar is, en daarmee te weinig impact op ons merk heeft.

Doelgroep

Nederland-breed

Strategie/Concept

"Meer winnen dan de wedstrijd." Dit verbindt in één klap alle centrale en lokale sportsponsoractiviteiten en onderscheidt Rabo van andere partijen in de markt. Immers, we herdefiniëren als het ware het begrip succes/winnen. De kern van de motivatie om sport te ondersteunen, zit 'm bij Rabo in het verder brengen van mens en maatschappij. De cases in de uitingen zijn echt. Opgenomen met echte mensen in hun specifieke en authentieke situaties waardoor ook echte emotie wordt getoond met als boodschap: 'Rabobank ondersteunt niet alleen de sporten waar iedereen naar kijkt, maar ondersteunt ook de sporten waar iedereen wat aan heeft.' Met het campagneplatform willen we onze sponsoractiviteiten onder één paraplu nog beter zichtbaar maken en laten optellen. Meer synergie en consistentie in onze communicatie, die lokaal doorvertaald is, waardoor lokale banken ook de mogelijkheid hebben om hun lokale betrokkenheid en sponsoring in beeld te brengen.

Media- en middelenstrategie

Alleen tv kan deze verhalen vertellen en zorgen voor de emotionele transfer van de boodschap. Print is gericht ingezet binnen de betreffende sportcontext. De lokale banken hebben een pakket aan middelen (POS, printadvertenties, banners voor lokale banken site, etc.) ontvangen om de campagne gelokaliseerd door te vertalen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen