Meer doen. Gewoon bij Albert Heijn.

Meer doen. Gewoon bij Albert Heijn.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
72

Doelstelling

Aandacht genereren voor de duurzaamheidinitiatieven van Albert Heijn en klanten op een toegankelijke en actieve manier betrekken.

Doelgroep

Primair: Klanten. Secundair: Eigen medewerkers en stakeholders (partners, NGO's, media & overheid).

Concept

Hoe maak je het containerbegrip duurzaamheid toegankelijker, alledaagser en minder ingewikkeld? Hoe vertel je dat Albert Heijn daar stappen in zet en dat je al best duurzaam bezig bent door je dagelijkse boodschappen gewoon bij Albert Heijn te doen? Binnen het concept vertellen de producten zelf op een luchtige en grappige manier wat Albert Heijn doet en wat dat oplevert. Kortom, boodschappen met een boodschap. We activeren consumenten door het effect van de vele kleine stapjes concreet te maken. Want door schaalgrootte kan Albert Heijn met veel kleine stapjes, uiteindelijk een grote maken. Zo doen we samen meer: voor eerlijke producten, mensen, dierenwelzijn, een beter klimaat en voor de buurt. Het bewijs dat ook duurzaamheid heel gewoon is bij Albert Heijn.

Media- en middelenstrategie

De media- en middelenstrategie is erop gericht om dicht bij en in gesprek met de doelgroep te komen en ze te activeren. Daarom plaatsen we de boodschappen op relevante plekken in en rondom de winkel. Daar waar het effect voelbaar wordt. Op koeldeuren als het om energiebesparing gaat. Bij de kassa en op de achterkant van een kassabon als het om papierbesparing gaat. Maar ook op de fluistertrucks, in de Allerhande en op ah.nl vertellen de producten hun verhaal. Online betrekken en activeren we consumenten met een Facebook-app; waarin twee duurzame 'Boodschappen met een boodschap' tegen elkaar strijden. De boodschap met de meeste stemmen komt met 50% korting in de winkel te liggen. Ook de medewerkers worden betrokken via een e-mailafsluiting en koffiebekers. Stakeholders ontvangen een Meer doen boekje met meningen van klanten over wat zij vinden van de duurzame activiteiten van Albert Heijn. Zo kan uiteindelijk iedereen zien dat de 'Meer doen' campagne echt werkt als we samen meer doen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken