Mediq, Antwoord op al jouw gezondheidsvragen

Mediq / Ideas for Brands / McCann

Bekijk deze campagne op pagina 476 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Mediq
Titel
Zorg en Zelfzorg producten en gezondheid-advies
Bureau
Ideas for Brands / McCann
Account
Miranda Honselaar, Yvette van Hellemondt, Elske Polderman
Copy
Tomas Minken
Art
Albert Vegers
Strateeg
Micky Geesink
Opdrachtgever
Marjo Momberg, Willemijn Wijnands.
Film/Productiemaatschappij
Commercial 1.: B&I, Moritz Mohr (regisseur), Sander Brenninkmeijer (producer) Commercial 2.: Berend Boorsma (regissseur). Michel de Goede (producer)
Muziek
Commercial 1.: Nando Eweg Commercial 2.: Wiebe Boorsma
RTV-producer
Beline de Greve
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Mediq
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ideas for Brands / McCann
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Duidelijk maken dat Mediq Apotheek méér is dan alleen de apotheek waar je naartoe gaat als je echt ziek bent. De uitdaging hier is om de rol van Mediq, naast apotheker, als adviseur (zelf)zorg te verduidelijken waarbij gestuurd wordt op de kernwaarden Deskundig, Persoonlijk, en Toegankelijk. De apothekersassistente zal de dialoog aan gaan met de klant. De rol van de apothekersassistente verandert daarmee. Deze wordt actief op advies niveau in plaats van reactief na ontvangst van het receptje.

Doelgroep

Primaire focus doelgroep: 50+ veelal chronische medicijn gebruikers - Moeders met jonge kinderen (jonger dan 12 jaar) - Vrouwen 25+ (m.n. voor zelfzorg & huidverzorging)

Strategie/Concept

Mensen komen bij Mediq Apotheek vanuit een vast patroon. Met een recept van de dokter naar de dichtstbijzijnde apotheek. Mediq heeft echter veel meer te bieden dan medicijnen alleen. Deze gewoonte willen we doorbreken. Bij Mediq kun je namelijk ook voor jezelf terecht met al je gezondheidsvragen. In de campagne visualiseren wij de vragen van de doelgroep als geanimeerde vraagtekens met als onderwerp de vraag waar men mee rondloopt.

Media- en middelenstrategie

Het genereren van een groot bereik wordt gerealiseerd door de inzet van twee TV flights. Deze inzet wordt ondersteund met advertenties in h-a-h kranten, de Meer van Mediq (maandelijkse h-a-h folder), POS materialen en bannercampagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen