Maak er iets moois van

Maak er iets moois van

Categorie
Retail
Adverteerder
IKEA
Bureau
Lemz
Jaar
2011
Paginanummer
472

Nominatie 2011

Doelstelling

De 365 campagne, waarin IKEA elke dag een nieuwe commercial uitzond, heeft de veelzijdigheid van IKEA succesvol neergezet. Dit jaar maken we een stap richting de consument en volgen de veelzijdigheid van het leven thuis. De campagne moet het merk emotioneler laden vanuit de IKEA visie: een beter dagelijks leven thuis voor zoveel mogelijk mensen. Daarom willen we nog sterker laten zien dat IKEA het leven thuis begrijpt en inspiratie en producten heeft om haar visie mogelijk te maken. Deze relevantie moet zich converteren in emotionele merklading en meer winkelbezoek.

Doelgroep

Alle Nederlanders, vooral vrouwen 35+.

Concept

Iedereen wil van zijn huis nog meer zijn thuis maken. Een thuis waar nieuwe oplossingen ruimte bieden aan wensen en dromen. IKEA geeft graag inspiratie en dat extra zetje om dit samen aan te pakken. Maak er iets moois van is daarom een campagne waarin IKEA de doelgroep in beweging zet om alles uit het leven thuis te halen. Door het jaar bewegen we mee met het ritme en de behoeften van alledag. Zo inspireren we tot een opgeruimder, gezelliger, duurzamer of uitgeruster thuis voor iedereen. Met de song "Home" als verbindend element creëren we een optimistische campagne met een rijke emotie rond thuis.

Media- en middelenstrategie

In de TV campagne tonen we de veelzijdigheid van het dagelijks leven thuis. Meer tactische media zoals radio, outdoor, online advertising en print dragen oplossingen aan en verwijzen naar IKEA.nl. De totale campagne is geïntegreerd van mediacampagne tot wisselende winkelcommunicatie en -beeld. Zo geven we continu relevante redenen om IKEA.nl en een van de 12 woonwarenhuizen vaker te bezoeken. De eerste (halfjaar) resultaten zijn erg positief. Tracking onderzoek laat zien dat we een relevant en nieuw beeld neerzetten van IKEA. We laten op een geloofwaardige manier zien het leven thuis te begrijpen en bieden er ideeën en inspiratie voor. De gebruikte song (uit 2009) is door de campagne weer een top 10 hit geworden en onlosmakelijk verbonden aan IKEA.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken