Legends of Gaming

Legends of Gaming

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN
Bureau
Endemol Shine Nederland
Jaar
2016
Paginanummer
112

Doelstelling

KPN wil haar positie verbeteren in de 'evoked-set' bij 13-24 jarigen. Concreet: imagoverbetering op vijf parameters; 'meedoen en meepraten in de wereld van nu', actueel en eigentijds', 'waardeert je' , 'alles binnen handbereik'en 'geeft opgewekt gevoel (maakt je blij)'. In de funnel: stijging op parameter 'overweging'.

Doelgroep

Jongeren 13-24

Concept

We introduceerden Legends of Gaming, een online (Youtube)platform dat midden in doelgroep staat, vol gaming, humor en entertainment. Op dit platform laten de 'Legends' met passie en entertainment hun skills zien in spectaculaire battles en challenges in verschillende games. Om dat te kunnen doen heb je super internetsnelheid nodig. KPN heeft dat. KPN staat voor NO LAG. En middels deelname aan dit epische game toernooi kan KPN dat laten zien in de deze lastig bereikbare doelgroep en tegelijkertijd laten zien waar KPN nog meer voor staat. Zo staat KPN in een klap weer midden in deze doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Deze doelgroep bereik je niet met traditionele advertising. Ook 'zendtijd' inkopen op social media is niet altijd effectief/geloofwaardig. Met Legends of Gaming hebben we een social platform geïntroduceerd waarmee 100% organisch (geloofwaardig) bereik midden in de doelgroep hebben gecreëerd én waarin we de waardes van KPN naar voren hebben kunnen brengen. De resultaten spreken voor zich. Meer dan 16 miljoen organische views, and counting. Meer dan 225K YouTube subscribers. Meer dan 650K likes. En nu al (met nog 2 mnd te gaan) ruimschootse significante stijging op alle brand-parameters.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken