Kleingeld, groot verschil.

Kleingeld, groot verschil.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Cordaid Mensen In Nood
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2007
Paginanummer
370

Winnaar 2007

Doelstelling

Trek de aandacht en motiveer mensen om Cordaid Mensen In Nood financieel te steunen.

Doelgroep

Cordaid Mensen In Nood mikt voor groei in haar inkomsten op een doelgroep die jong en niet-religieus gedreven is. Op mensen die van nature nog niet veel met ontwikkelingshulp hebben.

Concept

Het zijn echte consumptiedieren: winkelen is hun favoriete vrijetijdsbesteding. Aan shoppen en consumeren ontlenen ze een stuk van hun identiteit. Dat is een werkelijkheid waar onze doelgroep mee is opgegroeid. Een werkelijkheid die ook hun kijk op de waarde van geld en goederen inkleurt. Daarom willen we deze mensen confronteren met proporties. Met de waarde van een beetje geld. Het beetje geld dat voor ons de aanschaf van een leuke handtas, een mooie zonnebril of een cappuccino betekent, kan voor mensen die in nood verkeren een belangrijk verschil maken. Soms een verschil tussen leven en dood.

Media- en middelenstrategie

De campagne is grotendeels gratis, op basis van goodwill geplaatst. Om een brede zichtbaarheid op te bouwen zijn billboards, abri’s en wildplakken ingezet in de randstad. Met datzelfde doel stond een advertentie in Panorama. In cafés zijn toiletvertising, café-posters, bierviltjes en Boomerang-cards geplaatst. Op festivals en evenementen zijn speciale bedrukte bier- en koffiebekers verspreid, terwijl speciale wervingsteams bezoekers direct benaderden. Op internet zijn banners ingezet. De confronterende stijl van de campagne is bewust gekozen om redactionele publiciteit te genereren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken