Joyriders gezocht

BMW Nederland / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 298 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
BMW Nederland
Titel
BMW automobielen
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Andreas Möller
Copy
Thijs de Boer, Massimo van der Plas
Art
Martijn van der Werf, Joep de Kort
Strateeg
Madelein Kors, Douwe Dirks (online)
Opdrachtgever
Marcel Buining, René de Heij
Film/Productiemaatschappij
Herman Poppelaars (First on Mars), Rocket Science Studios
Editor
Jonathan Mechanicus
RTV-producer
Sasja van Nie, Maarten Fenenga
In samenwerking met
Readershouse Brand Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BMW Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Laat een grote groep prospects kennismaken met de unieke rijeigenschappen van een BMW. Zet BMW hierdoor neer als een bereikbaar en toegankelijk merk voor een breder publiek. Uit onderzoek blijkt steevast dat prospects na een rit met een BMW 'verkocht' zijn.

Doelgroep

Prospects die in het verleden een BMW hebben overwogen, maar niet tot koop zijn overgegaan.

Strategie/Concept

'Joy-riden' betekent letterlijk plezier beleven in andermans auto. BMW (kern-merkwaarde is 'joy' oftewel plezier) biedt op grote schaal de mogelijkheid om een proefrit in een BMW te maken van maar liefst drie dagen. Proefrijders hebben zo de tijd om het plezier van het rijden in een BMW te ervaren in hun dagelijkse leven of tijdens bijzondere trips. Verder kunnen zij de rijeigenschappen van een BMW gratis testen in het test- en trainingscentrum in Lelystad. Deze campagne is de succesvolste activatiecampagne van BMW Nederland ooit, met meer dan 15.000 inschrijvingen en meer dan 3900 gemaakte proefritten (de doelstelling was 1600 proefritten).

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde campagne met massamediale aanjager, online actieplatform en 1-op-1-communicatie in leadbehandeling. Belangrijke succesfactor voor de campagne is het interne lead-dashboard, een online platform met hierin alle informatie over de inschrijving en de opvolging van de leads.De campagne is opgebouwd uit de volgende componenten:Interne communicatie: dealertraining;Creëren awareness en traffic: tv, outdoor, bannering, social media, SEM en huis-aan-huiskrant;Informatie en inschrijving: actiesite;Leadbehandeling: mail, nabellen door callcenter en dealers;Informatie tijdens proefrit: goodiebag met speciale reisgids, rijtraining in Lelystad, contact tijdens proefritperiode via sms en mail;Na afloop proefrit: kopje koffie met dealer en offerte met speciaal actieaanbod.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen