Hypotheek binnen een week: hoe Rabobank de hypotheekmarkt opschudde

Hypotheek binnen een week: hoe Rabobank de hypotheekmarkt opschudde

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
RABOBANK
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
168

Nominatie 2016

Doelstelling

Na een jarenlange daling weer groei realiseren en het marktleiderschap terugpakken. In een markt waarin een lage hypotheekrente de driver is, wil Rabobank leiderschap tonen door de conversatie in de markt te verleggen van rente naar snelheid.

Doelgroep

Potentiële hypotheekaanvragers in heel Nederland. Met binnen deze brede doelgroep gerichte aandacht voor starters en zzp'ers.

Concept

Binnen een week kan er veel gebeuren. Dat is waar het in deze campagne om draait. Mensen willen snel van hun onzekerheid af in de aantrekkende huizenmarkt. En Rabobank belooft binnen een week zekerheid omtrent je hypotheek. Deze onconventionele belofte vraagt om concrete bewijsvoering, zeker van een grootbank met een toch wat log en traag imago. Daarom creëerden we een bijzondere 'live' campagne met echte verhalen van echte klanten. Een format waarin elke week een nieuwe klant centraal staat die net een hypotheek binnen een week heeft gekregen. In negen weken maakten we zeven portretten van o.a. starters met een studieschuld, expats en zzp'ers. Niet alleen een 'hypotheek binnen een week', maar ook een TVC binnen een week, Radio binnen een week en een Inhaker binnen een week. Door er zo dicht op te zitten laten we direct de impact zien: spanning, enthousiasme, energie, blijdschap; de emoties bij het kopen van een huis zijn voelbaar in beeld. Proof Based Advertising. Later in het jaar hebben we nieuwe portretten aan de campagne toegevoegd en een echte kerstfilm sluit het jaar af.

Media- en middelenstrategie

Met een crossmediale aanpak willen we het gesprek in de markt veranderen van lage rente naar snelheid. Dat doen we door bekendheid voor de propositie op te bouwen in grote bereiksmedia zoals TV, Radio en Social Media (Facebook en Instagram). Tactisch zoeken we de doelgroepen heel gericht op. Met OOH en tram- en busreclame in de grote steden, social influencers, content partnerships en slimme advertising op Funda en Social begeleiden we de doelgroep langs elke stap van de customer journey.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken