Heineken Biertegoed

HEINEKEN / TBWA/NEBOKO

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 444 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HEINEKEN
Bureau
TBWA/NEBOKO
Opdrachtgever
B. Westenbrink, S. Berkvens, J. Freeve, R. van Griensven, A. Henriques, P. Tholen, M. van Adrichem
In samenwerking met
Magneds, Starcom, Boomerang Create
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEINEKEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWA/NEBOKO
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Traffic en transacties bevorderen voor zowel Heineken horeca als baseline retail sales

Doelgroep

Bierdrinkende mannen die open staan voor regelmatig bezoek aan horeca

Strategie/Concept

Heineken inspireert mannen al jaren om van de bank af te komen. De introductie van Heineken Biertegoed maakt het leuker en makkelijker om vaker met vrienden een biertje te drinken, een rondje te geven en nieuwe kroegen te ontdekken. Het sparen en verkrijgen van Biertegoed is simpel: Heineken verpakkingen in de supermarkt bevatten een code die opgewaardeerd kan worden met de app. Dit Biertegoed kan verzilverd worden bij een locatie naar keuze door heel Nederland. Heineken slaat hiermee op innovatieve wijze een brug tussen verkoop in retail en horeca. Naast de extra traffic, levert gedrags- en locatiedata ook waardevolle inzichten voor Heineken en horeca ondernemers. De app combineert branding met performance en creëert belangrijke precision marketing kansen. De consument profiteert hierdoor van persoonlijk relevante content

Media- en middelenstrategie

In een spraakmakende cross mediale campagne is Heineken Biertegoed op de kaart gezet door een goed gewaardeerde add-on, impactvolle voetbalboarding en slim geadverteerde online content. Opvallende POS-materialen en vernieuwde verpakkingen zorgen voor optimale zichtbaarheid in horeca en in retail, zowel online als offline. Interactie met de potentiele en geregistreerde gebruikers is gezocht via diverse social media kanalen van Heineken, horeca ondernemers en ook via verschillende blogs en PR. Naast bereik zorgt de mobile first conversie aanpak voor een flinke boost in het aantal vaste gebruikers. Heineken heeft met Biertegoed een aantal nieuwe, effectieve communicatiekanalen en -momenten gecreëerd zoals gepersonaliseerde mailings, inspirerende app content en dynamische mobile bannering rondom Heineken locaties om koopgedrag te stimuleren

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen