Hallo Jumbo

Jumbo Supermarkten / FHV BBDO

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 482 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Jumbo Supermarkten
Titel
Supermarkt
Bureau
FHV BBDO
Account
Barbera Wolfensberger, Jeroen Natrop, Saskia Handgraaf
Copy
Mark Muller, André Dammers
Art
Martin Cornelissen, Joris van Elk
Strateeg
Thecla Schaeffer
Opdrachtgever
Colette Cloosterman-van Eerd, Ruud Huitenga, Monique Pennings
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace
Editor
PostOffice / Doug Hancock
Muziek
Ramon Martinez
RTV-producer
Marga Bierema, Hanneke Kampschreur
In samenwerking met
VVO² retailcommunicatie, Communicatie Team, Collega's Jumbo Supermarkten
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Jumbo Supermarkten
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

Jumbo groeit van regionale supermarkt naar landelijke speler. Jumbo wil de harten van heel Nederland gaan veroveren. Als 'everyday low prices formule' moet en wil Jumbo met een beperkt budget slimmer met haar geld omgaan. Jumbo wil geen marktaandeel 'kopen' met traditionele promoties, maar een campagne die de Jumbo formule centraal stelt.

Doelgroep

Alle boodschappers van Nederland; bestaande klanten maar vooral de nieuwe klanten van Jumbo.

Strategie/Concept

De unieke Jumbomentaliteit is de bron van de onderneming en dus van de campagne: de mentaliteit om echt te luisteren naar klanten. Dat levert Jumbo een hoop trouwe klanten op. Zij zijn in deze campagne Jumbo's ambassadeurs. Zij laten zien dat Nederland klaar is voor het nieuwe boodschappen doen. Dag oude supermarkt. Hallo Jumbo.

Media- en middelenstrategie

Anders dan andere supermarkten moet Jumbo het niet hebben van een constante promotiedruk. TV, radio en print zijn ingezet om het merk Jumbo te bouwen. Daarnaast lopen er het hele jaar door ook lokale campagnes om de winkelopeningen aan te kondigen. Hiervoor zijn lokale middelen ingezet, zoals outdoor, bussen en H-a-H folders.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen