Hallo Jumbo

Hallo Jumbo

Categorie
Retail
Adverteerder
Jumbo Supermarkten
Bureau
FHV BBDO
Jaar
2010
Paginanummer
482

Winnaar 2010

Doelstelling

Jumbo groeit van regionale supermarkt naar landelijke speler. Jumbo wil de harten van heel Nederland gaan veroveren. Als 'everyday low prices formule' moet en wil Jumbo met een beperkt budget slimmer met haar geld omgaan. Jumbo wil geen marktaandeel 'kopen' met traditionele promoties, maar een campagne die de Jumbo formule centraal stelt.

Doelgroep

Alle boodschappers van Nederland; bestaande klanten maar vooral de nieuwe klanten van Jumbo.

Concept

De unieke Jumbomentaliteit is de bron van de onderneming en dus van de campagne: de mentaliteit om echt te luisteren naar klanten. Dat levert Jumbo een hoop trouwe klanten op. Zij zijn in deze campagne Jumbo's ambassadeurs. Zij laten zien dat Nederland klaar is voor het nieuwe boodschappen doen. Dag oude supermarkt. Hallo Jumbo.

Media- en middelenstrategie

Anders dan andere supermarkten moet Jumbo het niet hebben van een constante promotiedruk. TV, radio en print zijn ingezet om het merk Jumbo te bouwen. Daarnaast lopen er het hele jaar door ook lokale campagnes om de winkelopeningen aan te kondigen. Hiervoor zijn lokale middelen ingezet, zoals outdoor, bussen en H-a-H folders.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken