Haarverhaal

Haarverhaal

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
L’ORÉAL PARIS
Bureau
BrandDeli
Jaar
2015
Paginanummer
280

Doelstelling

Bestaande entrée-,en gebruiksbarrières rondom haarkleuring wegnemen.Communiceren dat Casting Crème Gloss van L'Oréal zorgt voor een glansrijk resultaat dat zacht voor je haar en 28 wasbeurten zichtbaar is.

Doelgroep

Kwantitatief: Vrouwen 16 / 40 jr; kern 20 / 30 jr.
Kwalitatief: Jonge vrouwen die overwegen hun haar (voor het eerst) te kleuren.

Concept

De campagne HAARVERHAAL draait om de rol van haar in het leven van (jonge) vrouwen.Influencer Monica Geuze staat centraal in de gehele campagne en gaat haar haren kleuren met 2 van haar volgers. De doelgroep krijgt een kijkje in het leven van Monica en haar medekleurders.Zij vertellen hoe belangrijk hun haar is en L'Orèal CCG wordt geprofileerd vanuit de USP's van dit product.

Media- en middelenstrategie

FASE 1>Doelstelling: Kennis: Introductie van Monica Geuze als haarkleurexpert.
Middelen: 3 korte haarverhalen TV*/Online waarin Monica en haar meiden zichzelf kleuren.
FASE 2>Doelstelling: Houding: Product & benefits uitleggen.
Middelen: Langer haarverhaal TV*/Online: How-to use & activatie.
FASE 3>Doelstelling: Gedrag: Doelgroep blijvend bereiken & inspireren, herhalingsaankoop stimuleren.
Middelen: Snapchat haarverhaal inclusief 24 uur promotie op TV*.
FASE 4>Doelstelling: Verdieping/involvement: Gebruikers stimuleren kleurvariatie.
Middelen: Homevisit haarverhaal Monica bezoekt winnaars fase2 TV*/Online.
*inzet op de vrouwenzenders TLC, MTV, 24Kitchen en Fox.
OVERKOEPELEND:Online platform: haarverhaal.nl, alle haarverhalen verzameld, haarvragen stellen, product aanschaffen. Overige media: Instagram, facebook, youtube, snapchat, persberichten, makerschannel, user generated content (home visits), 24kitchen.nl, MTV.nl, TLC.nl, Fox.nl.
RESUMEREND: Haarverhaal van L'Oréal Casting Crème Gloss is geëvolueerd tot een campagne waarmee CCG meerdere maanden dominant zichtbaar was op veel verschillende media touch points. Het gebruik van de influencer als boegbeeld voor de beperkt budget campagne heeft effectief de haren, en dus de harten, van de doelgroep geraakt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken