Selectiviteit en een geïntegreerde aanpak vormen de kernwoorden van de mediastrategie. Er wordt primair ingezet op de jongerenkanalen zoals TMF en MTV. Daarnaast worden redactioneel jongerenmagazines ingezet en wordt het campagnebereik verder vergroot door radio, advertenties en bannering. Outdoor wordt ingezet op doelgroeprelevante posities, zoals schoolboards en selectief ingezette abri’s in de directe nabijheid van scholen. Alle respons wordt gekanaliseerd naar internet. De website vangt kandidaten op, vult de selectieve werving verder in en geeft een directe informatie- en sollicitatiemogelijkheid. Resultaat? Dankzij de in 2007 verder geoptimaliseerde geïntegreerde communicatie strategie heeft de Koninklijke Landmacht in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt de aanstellingsopdracht van 5000 nieuwe medewerkers nagenoeg gehaald. Daarnaast heeft zij haar positie als aantrekkelijke werkgever in vergelijking met de overige krijgsmachtdelen verder versterkt. Een voorwaarde voor een succesvolle werving voor de komende jaren.