Flexa Kleur Een Clubhuis

Akzo Nobel, Flexa / ETCETERA

Bekijk deze campagne op pagina 276 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Akzo Nobel, Flexa
Titel
Decoratieve verven
Bureau
ETCETERA
Account
Dick van der Lecq, Joost Hosman, Christian van der Ven, Ronald Heikens (online)
Copy
Gijs van der Schoot, Hans Beintema
Art
Peter van Leeuwen (CD), Fabian Schulting
Strateeg
Dick van der Lecq, Peter van Leeuwen
Opdrachtgever
Christine de Boer, Maren Dumbuya
Film/Productiemaatschappij
ETCETERA
Editor
Jelmar Hoekstra
RTV-producer
ETCETERA
Fotografie
Martin Dijkstra
In samenwerking met
Linden en Barbosa, Radio 538, Superhero Cheesecake
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Akzo Nobel, Flexa
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van ETCETERA
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

De internationale missie van AkzoNobel is 'Adding colour to people's lives'. Gestart is met communityprogramma's in India, China en favela's in Brazilië. Doelstelling: deze missie in Nederland voor Flexa tot leven brengen op een manier die van Flexa een social brand maakt, waardoor een differentiator ontstaat die ten opzichte van concurrenten als Histor en Gamma (PL) intrinsiek onvoldoende onderscheidend gepercipieerd wordt.

Doelgroep

Mannen en vrouwen 24-49, met een specifieke focus op jongeren tussen 24-35.

Strategie/Concept

We creëren een meerjarig activatieplatform op plekken waar veel handen zijn maar geen geld: het verenigingsleven, dat zwaar gekort is door de overheid. We vertalen dit door kleur te geven aan clubs en maken hiermee Flexa de verfsponsor van Nederland. We geven 40.000 liter verf weg: je koopt een blik voor thuis en krijgt direct een blik voor je club. Clubs en leden sparen zo in twee maanden tijd een make-over van het clubhuis bij elkaar. Bouwmarkten en verfwinkels spelen een belangrijke rol in het enthousiasmeren. En uiteindelijk bij het 'kadomoment', de uitlevering van de verfpakketten!

Media- en middelenstrategie

Breed, geïntegreerd platform. Fase 1: pr-bericht Flexa-onderzoek. Vier op de tien Nederlanders vindt dat clubhuizen achterstallig onderhoud hebben en wel een likje verf kunnen gebruiken. Free publicity in Metro en online. Fase 2: Radio 538 als aanjager van de actie. Pr-momenten met dj Ruud de Wild die clubs bezoekt. Fase 3: actiesite live (aanmelden en posten filmpjes en foto's van clubhuismake-overs), DM aan 60.000 sportliefhebbers. Online bannering, seeding, tv/radio en ads in folders en POS. Resultaat: de grootste activatiecampagne van Flexa ooit; een boost in publiciteit, interne trots en energie. Bijna 2.000 clubs (doel: 750) deden mee en zijn met totaal honderdduizenden leden aan de slag gegaan. De relatie met de handel was niet eerder zo intensief. Er is besloten de activatie in 2012 voort te zetten, met als streven het platform als repeatable model in andere AN-landen in te zetten.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen