Eigen school, eigen ding

HEMA / XXS Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 322 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HEMA
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Robin Verhoek, Francis Oud
Copy
Hans van Nood, Dymphna Michels
Art
Remy Kurpershoek, John Snik
Strateeg
Joram Helmer, Karlijn Marchildon
Opdrachtgever
Desiree Vernie,Ferry Buitenhuis,Tanja Soeter,Sara Mok,Marry Jansen,Valerie Beij,Leontine Denisse
Editor
Cameraad Media
Fotografie
Social Influencers
In samenwerking met
GuiltyPeople, Initiative Media, Merktroubadour, Bureau Jez, Cameraad Media, Instore ID
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Het doel van de campagne is om HEMA als mentaal marktleider voor het schoolassortiment te positioneren. Deze uitdaging werd bemoeilijkt door het feit dat HEMA niet de enige retailer was die het gat van de weggevallen 'Schoolcampus' wilde claimen.

Doelgroep

Primair: middelbare scholieren (13-18 jaar). Secundair: de moeders van die jongeren.

Strategie/Concept

Jongeren zijn bezig hun eigen identiteit te ontwikkelen. Ze proberen verschillende dingen, experimenteren. Met het concept 'Eigen School, Eigen Ding' komen inzicht, assortiment en de positie van HEMA samen. Je bent puber; je wilt je eigen ding doen en ontdekken. Het 'Mix, Match & Clash' assortiment bevat eindeloos veel producten waarmee je je eigen unieke draai geeft aan je schoolspullen. Door met het concept direct in te spelen op dit inzicht en een slimme middeleninzet is het HEMA gelukt om mentaal marktleiderschap te claimen voor het schoolassortiment.

Media- en middelenstrategie

HEMA is voor iedereen, maar we gaan niet per se massamedia inzetten. We zetten gedurende het jaar een optelsom van doelgroepspecifieke platformen in. Want elke doelgroep kent zijn eigen kanalen en voorkeuren. Van jongeren wordt gezegd dat ze alleen maar op hun mobiel zitten. Toch is het ons gelukt de winkel relevant te maken, met inzet van hangouts en DIY workshops. In 11 winkels creëert HEMA hangouts waar jongeren hun eigen ding kunnen doen en zelf kunnen ontdekken. Daarnaast is er een online inspiratieplatform en een intensieve samenwerking met vier bekende YouTubers, die samen met een HEMA Snapchat reporter de hele zomer jongeren op de hoogte houden van het laatste nieuws rondom back to school.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen