Een wereldspeler die zichzelf blijft.

Rabobank Nederland / N=5

award
Winnaar 2011

Bekijk deze campagne op pagina 56 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Rabobank Nederland
Titel
Wholesale banking
Bureau
N=5
Account
Lidewij Baneke, Nadine Marcar (N=5), Barbara Leusink, Peggy Wijtzes (KONG)
Copy
Romke Oortwijn (N=5), Floris Hülsmann (KONG)
Art
Peter Hebbing (N=5), Yacco Vijn (KONG)
Strateeg
Marc Oosterhout (N=5)
Opdrachtgever
Rob Luters, Bob Bohlander, Alex van Dijken, Stefan Wink, Tom van Laarhoven
Film/Productiemaatschappij
Academy Films, N=5 (N=5), Carbon (KONG), OneOfUs, Hectic Electric
Editor
Wim Vonk (N=5), Big Orange (KONG)
Muziek
Walter Stern, Romke Oortwijn, Peter Hebbing, Auke Vleer (N=5), Marc Kubbinga (KONG). Muziek: Yann Tiersen - Comptine d’un autre été: L’après-midi
RTV-producer
Linda Kiphardt, Christ Bloemheuvel, Guy van der Hoop
Fotografie
Paul Ruigrok, Auke Vleer
In samenwerking met
KONG
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Rabobank Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business winnaars

Business-to-Business

Doelstelling

Ombuigen van het imagoprobleem dat Rabobank te provinciaals is voor grote complexe financiële vraagstukken. Het huidige imago vormt een belemmering voor groei. Tevens interne trots versterken.

Doelgroep

Grootzakelijke, vaak multinationale ondernemingen gevestigd in Nederland met een jaaromzet van meer dan 10 miljoen. Medewerkers van Rabobank.

Strategie/Concept

De kern van het concept is: Een wereldspeler die zichzelf blijft. In tegenstelling tot haar imago is Rabobank in meer dan 48 landen actief, ze is betrokken bij grote financiële deals en men beschikt over veel kennis in wholesale banking. Dit etaleren we enerzijds door feitelijk de trackrecord van de Rabobank in deze markt te tonen: in de TVC 'Licht' werpt Rabobank de bescheidenheid en terughoudendheid van zich af. En anderzijds door topbankiers van Rabobank aan het woord te laten die de feiten onderbouwen en de unieke eigen aanpak van Rabobank in deze markt laat zien. Hiermee wordt de link tussen wereldspeler, lokale kennis en ervaring uitgedragen en concreet gemaakt. Want Rabobank is dan wel een wereldspeler, maar vooral door zichzelf te blijven. Het zelfvertrouwen dat hiervan uitging, versterkt ook de interne trots.

Media- en middelenstrategie

De middelen zijn afgestemd op de zakelijke beslissers in de wholesalemarkt. Tv blijkt bij deze doelgroep een onmisbare schakel om het imago te veranderen. Middels tv en dagblad (focus op FD) is begonnen om Rabobank neer te zetten als toonaangevende wholesalebank. Vervolgens is hier middels portretten een verdiepingsslag op gemaakt op tv en radio, in dagbladen en magazines. Ook op Schiphol zijn diverse middelen ingezet. Via uitgebreide cases wordt de bewijsvoering van de wapenfeiten naar voren gebracht in de online campagne. Intern is de campagne middels een kick-off event gepresenteerd. Door te laten zien wat er bereikt is (wapenfeiten) en door eigen mensen te gebruiken als bewijsvoering, is er ook intern trots over wat Rabobank dagelijks neerzet in de wholesalemarkt.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen