Onder druk van de toegenomen concurrentie werd in 2013 'echt HEMA' vervangen door 'Maakt gewoon bijzonder'. 2016 was het jaar om terug te keren naar de ziel van HEMA. HEMA viert het normale, schudt de dag op, roert het dagelijks leven. Bij HEMA is het elke dag op z'n leukst. Dat is 'echt HEMA'. Elke campagne bouwt aan deze merkgedachte. Met de leukste Paasactivatie waar heel Nederland online ging zoeken naar de lekkerste paaseitjes, met een school-campagne waar HEMA laat zien dat ze de doelgroep echt begrijpen. Met EuroPride, waar HEMA de liefde voor iedereen viert. Met de introductie van weer zo'n 'echt' HEMA-product; regenjaszie. Met het vieren van 90 jaar HEMA samen met Linda. Door van Sinterklaas weer een kinderfeest te maken met de Sintersizer. En als afsluiter van het jaar door van Kerst een kadootje te maken. Een jaar waarin 'echt HEMA' weer op de kaart staat.