echt HEMA

HEMA / XXS Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 446 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
HEMA
Bureau
XXS Amsterdam
Account
Robin Verhoek, Alette Stork, Francis Oud, Lonneke Diesveld
Copy
Hans van Nood, René Verbong, Saskia Meijer, Barend Stegeman, Dymphna Michels
Art
Remy Kurpershoek, John de Vries, René Verhagen, Wessel Beumer, Robin Kranenborg
Strateeg
Joram Helmer, Karlijn Marchildon, Bauke Nater
Opdrachtgever
Desiree Vernie,Ferry Buitenhuis,Martine Verhaar,Miranda Schreuder,Sara Mok,Marry Jansen,Lieke Visser
Film/Productiemaatschappij
Halal Amsterdam
Editor
Pieter Bokhorst, The Compound, Kapsalon, De Grot, MPC Amsterdam, Cameraad Media
Muziek
Sizzer Amsterdam, Copyright Power, Crouwel Interactive
RTV-producer
Judith Kampman, Josien de Heul, Barbara Zwaaneveld
Fotografie
Barry Hullegie, Anne Claire de Breij, Chuck Studio's
In samenwerking met
Halal Amsterdam, De Grot, Sizzer Amsterdam, Festina Amsterdam, Merktroubadour, Initiative, GuiltyPeople, Bureau Jez, Cameraad Media, Instore ID, Young Perfect, Mood for Magazines, UPR, MediaMonks
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van HEMA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van XXS Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Nederland houdt van HEMA. Maar die liefde was niet meer vanzelfsprekend; kwaliteitsperceptie en relevantie liepen terug. De liefde moest hoognodig nieuw leven worden ingeblazen.

Doelgroep

Per campagne is de doelgroep afgestemd op het assortiment en/of campagnedoelstellingen. Gedurende het jaar bereiken we heel Nederland.

Strategie/Concept

Onder druk van de toegenomen concurrentie werd in 2013 'echt HEMA' vervangen door 'Maakt gewoon bijzonder'. 2016 was het jaar om terug te keren naar de ziel van HEMA. HEMA viert het normale, schudt de dag op, roert het dagelijks leven. Bij HEMA is het elke dag op z'n leukst. Dat is 'echt HEMA'. Elke campagne bouwt aan deze merkgedachte. Met de leukste Paasactivatie waar heel Nederland online ging zoeken naar de lekkerste paaseitjes, met een school-campagne waar HEMA laat zien dat ze de doelgroep echt begrijpen. Met EuroPride, waar HEMA de liefde voor iedereen viert. Met de introductie van weer zo'n 'echt' HEMA-product; regenjaszie. Met het vieren van 90 jaar HEMA samen met Linda. Door van Sinterklaas weer een kinderfeest te maken met de Sintersizer. En als afsluiter van het jaar door van Kerst een kadootje te maken. Een jaar waarin 'echt HEMA' weer op de kaart staat.

Media- en middelenstrategie

HEMA is voor iedereen - maar massamedia speelt niet in zijn eentje de hoofdrol om iedereen te bereiken -. Gedurende het hele jaar bereikt HEMA iedereen door een optelsom van doelgroepspecifieke kanalen en media waarbij de eigen kanalen zoals de winkel, folder en sociale kanalen een steeds grotere rol spelen. Zo is tijdens de schoolperiode de campagne uitgerold in de kanalen die scholieren gebruiken; o.a. Snapchat, YouTube. Om moeders met jonge kinderen te bereiken is de inzet van TV met aanvulling van social en instore een effectief en efficiënt middel. Geen campagnes die 360 zijn omdat alle middelen zijn gebruikt, maar omdat ze 360 in relevante kanalen rondom de doelgroep worden uitgevoerd.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen