Douwe Egberts Senseo Café Choco

Douwe Egberts Nederland / Duval Guillaume / Lost Boys

award
Winnaar 2007

Bekijk deze campagne op pagina 208 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Douwe Egberts Nederland
Titel
Senseo Café Choco
Bureau
Duval Guillaume / Lost Boys
Account
Sylvie Verbruggen, Isabel Verstraete (DG), Menno Buis (LB)
Copy
Tom Berth (DG), Olivier van Oordt (LB)
Art
Geert De Rocker (DG), Melchior Jong (LB)
Strateeg
Geertrui Jacobs (DG), Tom Theys (DG), Dennis Kramer (LB)
Opdrachtgever
Saskia Ordelman, Liesbeth ten Donkelaar, Marcel Joosten
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Douwe Egberts Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Duval Guillaume / Lost Boys
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Het bekend maken van de nieuwe propositie Senseo Café Choco en trial hiervoor opbouwen, met als resultaat de groei van het verwennerij segment binnen de pads categorie. Tevens het versterken van de Senseo merkwaarden ‘plezier’ en ‘nieuwsgierig’.

Doelgroep

Actieve vrouwen, 20 tot 40 jaar. Ze zijn jong van geest, op zoek naar plezier en nieuwe ervaringen.

Strategie/Concept

Benadruk de combinatie van koffie en chocolade in het product en communiceer dat Senseo Café Choco meer is dan alleen koffie. Gebruik het inzicht dat ‘meer dan alleen koffie’ een bekend fenomeen is na het daten, vooral herkenbaar uit films, waarbij de vrouw de man na de date naar binnen vraagt voor een kopje koffie. Of meer... Hiermee wordt koffie letterlijk en figuurlijk versmolten met de sensuele wereld van chocolade.

Media- en middelenstrategie

Met een cross-mediale campagne ‘Soms willen vrouwen meer dan alleen koffie’ is Café Choco in diverse kanalen en media gepresenteerd. Om op korte termijn bekendheid te genereren is TV als hoofdmedium ingezet, waarbij 2 verschillende TV commercials inspelen op de typische Hollywood cliché scène . Dit thema is geactiveerd op Internet, waar vrouwen wordt gevraagd met wie zij ‘meer dan alleen koffie willen drinken’. Via de campagne site hebben vrouwen door middel van een test kunnen vaststellen met welke van de 3 bekende Nederlanders zij het beste matchten, waarna ze een date met één van deze mannen konden winnen. Banners, een direct e-mail en communicatie op de Senseo koffiepads verpakkingen zorgden voor de nodige traffic naar de campagne site. Om de bekendheid van het product te vergroten en de link naar het daten te versterken is een billboard ingezet rondom Sex & the City. Daarnaast is print ingezet om bekendheid en appeal te genereren, samen met shopping pagina’s, advertorials en free publicity in geselecteerde vrouwenbladen. De campagne is doorvertaald naar de winkelvloer middels point of sale materialen en instore acties.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen