De Nederlandse Tuinbouw: It’s Alive!

De Nederlandse Tuinbouw: It’s Alive!

Categorie
Personeel
Adverteerder
Productschap Tuinbouw
Bureau
KONG
Jaar
2011
Paginanummer
436

Nominatie 2011

Doelstelling

Blijf het imago van de Nederlandse tuinbouw voeden om een aantrekkelijker werkgever te worden. Engagen is het speerpunt van 2011. De doelgroep actief betrekken zodat zij zelf ervaart hoe 'alive' de Nederlandse tuinbouw is en verleid wordt inhoudelijke verdieping te zoeken.

Doelgroep

Uitstroom vmbo t/m wo 16-24 jaar.

Concept

Werken in de Nederlandse tuinbouw heeft bij de start van de campagne in 2010 een slecht imago bij jongeren. Terwijl het een hightech- en dynamische wereld is met grote economische impact. Om een succesvol vervolg te geven aan de It's Alive!-campagne uit 2010 wordt in 2011 de uitdaging om jongeren zelf te laten ervaren hoe 'alive' de tuinbouw is. Op een manier die niet alleen spannend en spraakmakend is maar vooral nieuwsgierig maakt en fun is! Dat is dan ook precies wat de nieuwe activerende social media campagne It's A Live Battle is. Een gekke real live-strijd tussen team Facebook (Blauw) versus team Hyves (Geel). Beide in bezit van een echte kas vol komkommerplanten. Door middel van zes spannende live battles tussen de teams (o.a. belaging duizenden ijsblokjes, een rupsenplaag en voeding) kon iedereen via Hyves of Facebook de groei van komkommers van de andere partij negatief of van het eigen team positief beïnvloeden. Het team dat binnen vier weken de grootste oogst kweekt, wint de strijd. Om geïnteresseerden meer te enthousiasmeren voor banen/stages is de site geoptimaliseerd met een leuke en handige beroepentest en concrete vacatures. De nieuwe stap werkt: triggert tot deelname en het overall imago blijft stijgen.

Media- en middelenstrategie

Om engagement te creëren, wordt de activerende social campagne It's A Live Battle gevoerd. Pre-rolls en webvertising worden ingezet als aanjager en voor bekendheid. Tv wordt weer ingezet door haar bewezen effect op bekendheid en bereik. Daarnaast wordt wegens succes een hernieuwde samenwerking met MTV opgezet. Het online platform wordt geoptimaliseerd door meer verdieping aan te brengen en de integratie van social media, vacatures en stages.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken